Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Bara regn

Publicerad 2011-04-03 15:29:32 i Allmänt

Här regnar det idag. Då kan man äntligen slippa det dåliga samvetet med att man måste ta en promenad. Ja jag vet det va en dålig ursäkt. Men varför drar man sig att ta en promenad el. en joggingstund när det är regn ute?!

Här har det inte hänt ett dugg idag. Så igentligen är detta inlägg onödigt, men jag ville bara visa ett livstecken. :)

Jag längtar efter en grej & det är den här grejen: .
Tänk vad den grejen kan få oss människor & må bra. :)

Igår var det två saker som fick mig & må bra.
Jag lånade imn gudsons syster & yngsta brorsdottern. Jag träffade de utanför Biblioteket. Vi var på en show med en som trollade, visade musikintrument & buktaleri.
Sen gick vi hem & jag fixade pannkakor till barnen & jag åt fredagens middag, Wok. :)
Efter ett tag fick gudsonens syster åka hem, då blev brorsdottern lite ledsen för de hade så roligt i hop. De skrattade & busade mycket. :)

Det är så roligt & se barn leka i hop, vilken glädje de sprutar ut & vilka tankar de får med. De fick skriva lite på Googles översättning med... jag fixade översättning från svenska till svenska. Det är en robotröst då som pratar. Å gud vad barnen skrattade & skrev ännu mer ord & siffror. :)

Är så glad att jag får låna brorsdöttrarna & gudsonen & hans syster i bland. De gör mig hel. :) Min brorsson gör mig hel med. Vänners barn får mig & bli glad med, oavsett ålder. Har ju vänner i olika åldrar & då blir ju barnen i olika åldrar. Det är roligt & träffa tonåringar & man får höra deras tankar, & jag försöker finnas & hjälpa de då. & sen försöker jag hjälpa de barn som är yngre med.

Nä så idag befinner jag mig inomhus & myser. Tänkte inte gå till skolan i morgon för jag känner att det blir lite onödigt, för jag ska igentligen lämna in uppgiften i Samhällen men jag är inte klar med den. & då känns det lite onödigt, läraren har sagt att det är upp till mig & komma på lektionerna/handledareträffarna. Så jag ska maila läraren.

Idag hittade jag en gammal bekant till mig på F.B, åh jag blev så lycklig. :) Om sanningen ska fram så va jag lite kär i honom när jag var yngre. Han va en go, rar, liten kille. :) Han bodde i grannstaden, så när jag gick på gymnasiet så kunde jag få syn på honom i bland. :)

Nä nu ska jag ta & kolla upp om uppgiften i Samhällen.

Skänker tankar till min fina syster idag. ♥ KRAM!! Jag finns för dig, det vet du. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela