Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Jo jag lever, jag lovar.

Publicerad 2011-04-10 11:48:43 i Allmänt

Ursäkta att jag inte bloggat på några dagar. *Står i skämshörnan med dumstruten på mig*.

Fick se att jag har inte skrivit sen i torsdags.

Fredagen var lugn, men även lite fart. Jag mötte upp gudsonen & hans kompis vid högstadieskolan för att gå med de hemmåt till gudsonens familj. Vi skulle möta upp mamman, hon sa till mig att gudsonen skulle få visa mig vägen som de brukar ta.
Hm... vad han tänkte på vet jag inte... vi gick inte den vägen de brukar gå. Så mamman undrade vart vi hade tagit vägen, det slutade gott iaf för vi träffade henne. :)

Jag var hos de hela dagen, åkte hem runt 20.00 på kvällen. Fick mat där hemma, Varm Kycklingsallad. :) Den var så enkel så jag kan dela med mig den här. Tror inte att gudsonens mamma säger stopp till det. ;)

Den gör du så här:

Koka Ris. Dela upp kycklingen (vi hade en färdiggrillad) så benen är borta, blanda i köttet i riset. Hacka upp grönsaker (vi hade Paprika, Isbergssallad, Gurka, Tomater, Purjolök & även Champinjoner) det va jag som gjorde maträtten, så jag tänkte att jag lägger upp grönsakerna i olika skålar för barnen gillar inte vissa grönsaker. Men mamman & pappan lägger upp allt i samma som riset & kycklingen. Jajja, där sprack min pedagogiska del.
Mamman kryddade med Kött & Grillkrydda, jag hann inte med & se om hon använde någon mer krydda, men hon tog Salt med säkert.
Blev supergott! :)

Kom hem & tog det lugnt.

Igår lörd. tog jag en sovmorgon deluxe. Efter den städade jag. & fixade mat. Klyftpotatis med morötter som jag hade in i ugnen, sen gjorde jag Rullader (hm, ska kolla upp det där med Rullader hur man gör de igentligen) för jag har bara "lärt" mig med att man lindar in Feta Ost i kött. & sätter fast de med Träpinnar. Hade Bea sås till. :) Kryddade potatisen & morötterna med Salt, Sv. peppar, Rosmarin & Timjan. Blev gott.

Sen var jag hem till grannen/vännen. Vi satt & kolalde på tv & åt lite gott. Men det blev mer snack om allt möjligt. Ja låt säga Big Brother & Facebook... ha ha.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, funderar ta mig till farmor. Ska tvätta i kväll sen.

Ja nu fick du veta att jag lever. Har blivit mer förkyld också, det beror på Pollen.

Ha en bra söndag. :)

Kommentarer

Postat av: Carin - Gravid vecka 28

Publicerad 2011-04-11 22:59:17

Man skall inte be om ursäkt för att man inte bloggat!! =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela