Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Som att vända på en enkrona.

Publicerad 2011-08-17 18:00:22 i Skolan

Vad är det för uttryck, jo det är mitt om du undrar. För femöring & 50 öring finns ju inte. Så jag säger enkrona.

Dagen började positivt & jättebra. jag träffade Emelie & dottern, vi tog en liten promenad, gick på Återvinningen & en barnklädesbutik (secondhand).

Efter ett tag ringde en tjej upp mig & skällde ut mig för ingenting. Det är inte jag som ska få en utskällning, utan helt tvärtom. Det är hon som har gjort fel.

Kort sammanfattning av det:
Tjejen lånade fem böcker av mig som tillhör Undersköterska utb. böckerna är dyra & kostade mig sammanlagt 2009:-.
Hon lånade de för att plugga till  USK:a, sen skulle hon lämna igen de. Enligt henne så hade hon lämnat de till sin syster & hon har lämnat in de till en på skolan här i byn. Jag gick till skolan för att hämta de, men böckerna fanns inte någonstans på skolan.

Jag kontaktade tjejen igen & skrev att böckerna fanns inte där, men hon hävdade det.
Idag såg jag systern som skulle ha lämnat in böckerna, jag är lite feg av mig så jag vågar inte gå på folk. Men Emelie gjorde det (jag bad inte Emelie & göra det), utan hon gjorde det för hon blev så arg.
Efter 10 min. ringer tjejen som lånade böckerna & skäller ut mig. Att min kompis hade minsann skällt ut hennes syster. Hm... Emelie pratade i normal samtalston. Hon sa inga fula ord eller något dumt (jag hörde lite av det samtalet).

Näå, men enligt tjejen som lånade böckerna så ska böckerna finnas på skkolan, för systern hade lämnat böckerna till mamman & mamman hade lämnat in de till en på skolan. Men vem vet de inte... Hm...

Så jag fick veta det idag alltså. Men i juni skickade jag sms till tjejen & skrev att hon får betala mig för eftersom jag inte har fått tillbaka böckerna. Men nej, det tänker hon inte göra för böckerna är ju inlämnade säger hon.
Jag ska få polisanmäla henne om jag vill, men orden står ju mot varandra. & tjejen har ju sagt tre olika verisioner nu så vad ska jag tro på???

Så vad jag ska göra nu, vet jag inte. Oj sammanfattningen blev inte så kort, men det är så här det har varit.

Så hädanefter ska jag inte lämna ut böcker, iofs om jag tar en deponi avgift innan...

TACK ..... att du förstörde min dag & kväll!! Jäkla KOSSA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela