Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Då var det över...

Publicerad 2011-12-10 01:23:11 i TV-program

Tänk vid denna tidpunkt varje år sen 2004 har svenska folket haft sina fingrar i munnen typ... jo du vet nog vad jag skriver om... Ja just Idol.

Jag ska påminna er lite... & analysera. :)

  Daniel Lindström var först ut att vinna Idol i vårt land, 2004.

Vad jag tyckte? Jo han var den som skulle vinna tyckte jag. :)

Vad har han gjort sen han vann då? Hm... inte så mycket. Enligt Expressen i en undersökning. han gör mindre spelningar.

   Sen kom Agnes Carlsson. Hon vann 2005.

Hon var den rätta tyckte jag då med. :)

Vad har hon gjort sen hon vann? Jo det vet nog alla, hon har ju tagit sig över mot USA. :) Hon är den ända som har lyckats riktigt ordentligt i svenska Idol.

  År 2006 vann Markus Fagervall.

Jag hejade på honom med. :)

Vad har han gjort sen han vann? Inte mycket, nu har han lagt ner musiken, han ska bli kock.

  Marie Picasso vann 2007.

Jag hejade inte på henne, utan på Amanda Jenssen som kom tvåa.

Vad har hon gjort sen hon vann? Inte mycket, nu är hon sjukskriven för tumör.

 År 2008 vann Kevin Borg.

Jag tyckte inte att han skulle vinna, utan Alice som kom tvåa.

Vad har han gjort sen han vann? Inte mycket, lite spelningar på kryssningsfartyg samt musikaluppträdande.

 Erik Grönwall tog hem allt 2009.

Jag hejade inte på honom, utan tvåan, Calle. :)

Vad har han gjort sen han vann? Han sjunger i gruppen H.E.A.T.

  Jay Smith vann år 2010.

Jag hejade på honom, även om Minnah var minst lika duktig.

Vad har han gjort sen han vann? Ja det vet nog alla, skandal rusningar med droger. Vilket jag tycker inte om.
Han spelar med sitt band som han spelade med innan Idol, von Benzo.

  Amanda Fondell vann i år, 2011.

Det var hon som jag hejade på. Även om det fanns andra som var lika duktiga, men Amanda var bäst tyckte jag. Det var hon som hade utvecklats mest under tiden. Hon gjorde sångerna till sina egna.

Kommentarer

Postat av: Gaymasen

Publicerad 2011-12-10 14:15:20

Amanda var grym!! :-D



Och tack om kommentaren i Kvällsöppet. :-) Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela