Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Juldagen.

Publicerad 2011-12-26 17:58:53 i Högtider

Somnade sent natten till juldagen, låg & grubblade på mycket. Efter 03.00 somnade jag. :(

Fixade mor & hennes sambos blomjulgrupp & packade badkläder.
Gick mot badhuset, vi firade jul med mor där. Det var trevligt alla badade utom storebrorsan & guldklimp nr. 4. Gudldklimp nr. 3 var emot det, det va ju kallt... :( men efter ett tag satt han på en stor leksak, så då gick det bra. :)

När alla hade tröttnat på att bada så bytte vi om för att äta lite. Stek, potatis, grönsaker & Kantarellsås. :)

Följde med till mor sen. :) Oj oj vad det blåste sen, men det va värre för de uppe i norra landet. :( Vi fick strömlöst i en timme, sen försvann elen igen i natt. Sen kom den tillbaka efter 6 el. 7 timmar.

Köpte en egen julklapp till mig, CD-skivan från tv programmet "Så mycket bättre". Favoriten är nog Timbuktus tolkning av Mikael Wiehes "Flickan och kråkan".
Köpte en till egen julklapp, en fotfil med fyra funktioner. :)

Påtal om julklappar, så var filten jag fick av 100 % Polyester. Undra på att den är mjuk! :)

Skönt nu är julen klar! Känns så skönt. Träffade på bekantens (han som gick bort) mor. Nu i dag, har inte träffat henne sen det hemska hände. Hon & jag är överrens att julen behöver bara en dag, sen räcker det. Det är jobbigt annars med det, iår är det värre sa hon. Självklart är det så tänkte jag. :( Gav henne en stor kram. Sa ej så mycket för jag vet inte vad jag ska säga till en anhörig när den har mist någon kär person.

En fråga till mina vänner som bor här i byn:

Vad ska du/ni göra på Nyår? Får jag vara med på ett hörn, om ni/du ska fira?
Jag har inget inplanerat, är öppen för förslag.

God fortsättning!

Kommentarer

Postat av: Gaymasen

Publicerad 2011-12-27 23:40:07

Taaack! Och god fortsättning :) Kram!

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-12-28 20:07:20

Du är välkommen hit på nyår om du vill :) Det blir bara vi, kidsen och mitt gudbarns mamma :) Vi tänkte bara äta lite och så, inget speciellt men du är välkommen om du vill :)

Kram, kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela