Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Kastrullskåpet.

Publicerad 2011-02-21 00:11:43 i Allmänt

Idag vaknade jag med huvudvärk. Nja jag blev inte bakfull, huvudvärken satt kvar sen i går kväll när jag & de andra fick använda våra skrattmuskler.
Hade en trevlig kväll med många skratt. Det behövde jag. :) Även om en fick mig & fälla tårar. Det va skönt & lätta på trycket bara sådär med. Hon sa många kloka ord.

Kom hem efter 02.00, -17 grader vandra jag hem i... gick fort hem kan jag avslöja.
Somna rätt fort sen. Efter att bloggar & F.b statusar var kollade.

Idag har jag varit trött, men det va värt. :) Små plockade lite & diskade. Hade tvättstugan med på e.m. Hade just diskat & skulle just plugga, ja då fick jag finbesök! Ända från Stockholm kom besöket från. :)
fast de hade kommit i går hitåt för de var på bröllop. Ja inte deras egna, utan vänners.
Det var min ena bror & hans familj. De kom för brorsan skulle lämna Cat Stevens biljetten. Jag fotograferade den självklart & la ut den i ett eget inlägg här på bloggen. Så du kan få känna liten avundsjuka... he he. Nä, jag ska va snäll. Men det känns great & äga en biljett till en sån stor artists konsert. :)

Brorsonen ville inte hälsa på mig, han va blyg. Brorsan frågade honom: "Ska du inte säga hej till faster"? "Näeä", blev hans svar. Sen kom de in i köket. & brorsonen gick omkring lite & spana in mig. Sen kom han på att Kastrullskåpet fanns ju här. Å hos faster får man leka med kastruller & slevar! :) Så han öppnade skåpet själv & stod & tittade på mig lite med blicken "Får jag leka med dina kastruller, faster"? Han fick hjälp att ta ut någon & några slevar, sen var hans lycka stor!
Sen fick han syn på PET-flaskorna!! Oj oj, det slutade med att kastuller, slevar & flaskor låg huller om buller på golvet å han var skitnöjd. :)
Ännu nöjdare blev han när faster satt på Barnmusik från Spotify! :) Krokodil som kör bilen som har svansen på flaket & Tumme möter tumme är nog hans favoriter. Samt Tänk om jag hade en Apa.
Fasters tredje guldklimp, så rar & gullig! :)
Hans föräldrar var lite trötta. Svägerskans mage hade växt mycket bara på 2 ½ vecka tyckte jag. Hon är nu i vecka 22 (kan ha vart vecka 23 med). Tiden flyger i väg, längtar tills jag får veta att jag har fått en Fjärde guldklimp!

Kastade ett Getöga på Solsidan med nu i kväll. Ha ha alltså jag ÄLSKAR den serien!! Om du inte förstår det där med Getögat, så tycker jag att du ska surfa in på www.kanal4.se sen klickar du på Tv 4 play & letar upp förra veckans avsnitt av Solsidan.
Fick lite kommentarer på f.b oxå när jag hade skrivit att jag skulle kasta ett Getöga på Solsidan. Så nu ska jag ut & jaga en Get, sen göra en Getgryta. ;) En vän frågade en annan som hade kommenterat vad vi skulle göra med getterna sen, & så skrev den andra Getgryta. & sen skrev hon även ett recept med. :) Detta va bara skämt. Men tänk om jag skulle göra en Getgryta... receptet lät enkelt... drycken som rekomenderades var öl. Men Rödvin gick bra med...

Sen kollade jag på årets upplaga av Big Brother... oj oj en salig blandning av folk. Överraskningar väntas i år med. Ska ej avslöja här om du inte såg premiär avsittet.
www.bigbrother.se är hemsidan.

Ja just ja, jag har tänkt skaffa en Datingsajt sida, men det finns ju en djungel om de... tänkte om du kunde ge mig lite tips. Skriv gärna lite information om den sidan du rekomenderar. T.ex: Medlemsavgift, om man måste betala på en gång, om man kan lämna sina uppgifter säkert & om det är värt & ha den. & lite funktioner med. Jag har match.com, men har ej vart inloggad där sen typ 1 år sen.
Har gått & tänkt med detta över en månad. Så du nu inte tror att jag ska ska skaffa bara för jag fick veta vad killen ville med mig.

Nä nu ska jag kasta ett getöga mot toan, där jag ska borsta tänder & kissa (ursäkta att jag var för ärlig nu).

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela