Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Seg dag.

Publicerad 2011-02-26 22:53:21 i Allmänt

Idag har jag varit seg, ja lika seg som Sirap. Jag får skylla mig själv. Men vinet & ölen var ju så goda med så gott sällskap som jag hade igår.
Å de tjejer som jag brukar tillbringa tid i hop med, är så goa. :) Är glad att de släppte in mig i deras gäng. :) TACK!

Kvällen var lyckad, gick ut sen hamna på det ena stället. Var det folk där? Hm, ja kanske 10 - 15 stycken... Äsch, vad gör det när man har ett trevligt sällskap. :) Kom hem efter 02.00. Träffade en igår som bad om ursäkt till mig för han hade betett sig illa mot mig. Han skämdes det såg jag. Jag tog i hand med honom & godkände ursäkten. Jag hoppas att han är tyst i fortsättningen, för han vet nu var han har mig. Ja han får givetvis prata med mig, men det ämnet får han inte dra upp igen. Ja, då får han höra mer.

Farmor tyckte jag skulle komma till henne, så jag gick dit en stund. Var snäll mot henne med, tog & torka av lite på hennes köksbänkar, diskade efter att vi fikade, bytte handdukar. Rensade lite på hennes köksbord med. Hon ville inte att jag skulle gå hem, för det skulle bli så ensamt. Förstår henne, jag har det lika ensamt själv. Men jag är yngre så jag orkar vara uppe längre. Jag har en dator som jag tillbringar tid framför så det heter duga.
Jag frågade henne om jag skulle sätta på Tv'n, ja sa hon. Hon satte på sina hörlurar, & det var mest skräp på tv'n, så jag slängde i gång en film för henne. Adam & Eva filmen. Den tycker hon om sa hon.

Så när jag gick så hade hon fått lite mer undan plockat hos sig & jag visste att hon hade lite & göra medans hon väntade på att få sova.
Kan inte va kul & bli äldre & ha det långsamt hemma. Ha vänninor, men de försvinner för döden står för dörren. Det kan inte vara roligt & förlora sina vänner. Man tror ju att de ska alltid ska vara med en.

Har ju Sportlov nu. Åh, har lite roliga saker inplanerat! i veckan ska jag gå på Trolleriskola med min äldsta brorsdotter & gudson. :) Barnen ska få se olika trollerier, sen ska de få prova på & trolla med. Samt se hur de trollar med. :) Brorsdottern sa igår att hon längtar. :) Tror gudsonen längtar med. :)
& en annan dag ska jag e.v åka med gudsonen & hans syster & deras farmor till Tom Tits! :) Har aldrig varit där, ska bli skoj. :)

Nä undra om jag ska slänga i väg ett mail till svt med. Årets Melodifestival kan göras om till toalettpapper, för jag kan säga efter alla nu deltävlingar så var det 2, ja 2 artister som var bra!! Pernilla Andersson & Nicke Borg!! De andra, nej, de fick inte mig & falla för de. Jag missade Melody Club nu i kväll. Nämen jag är så trött på alla dessa Deltävlingar, kan inte de bara göra som de var förr, en enda kväll sen är det över.
Tror bestämt att Lady Gaga & Rihanna hade flygit hit & bildat gruppen Love Generation med de andra 2 tjejerna. & ja, Linda Bengtzing, ja det E du som är fel. Nicke Borg var bra, men kläderna kan du lämna tillbaka till morfar.
I och för sig så kan jag bara bojkotta Melodifestivalen i fortsättningen.

Fick veta en rolig grej igår. :) Jag ska få ett till Kusinbarn!! :) Grattis kusin Fredrik! :) Det blir hans första barn, trodde inte att han skulle skaffa barn.

Tjip tjipp.

Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-02-27 01:15:34

Tom Tits äger! Vi hade skitkul när vi var där i somras kidsen och jag :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela