Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Skogslek

Publicerad 2011-02-27 22:47:58 i Allmänt

I morse fick jag sms från gudsonens mamma som frågade om jag kunde gå till de & ta hand om barnen. Efter lite tänkade så svarade jag ja. Efter ett tag gick jag dit. Kom dit & pappan i huset fattade noll. Jag förklarade hur läget va.
Jag gick iaf ut med barnen efter ett tag, vi tog en liten promenad med hunden först, det va tur för annars hade hans behov kommit på golvet. :( Men nu hamna de ute som tur! Självklart tog jag upp bajset med, jag tycker inte om när folk bara skiter i det. Usch! Det som göms i snö, kommer fram i tö...

Var i skogen ett tag, sen gick vi hem. Tänk vad barn kan ha det så roligt i en skog, man kliver in där & det blir som en annan miljö totalt. Jag blir lugn & man glömmer bort att man är i samma by. Skogen får mig & lugna ner mig totalt. Barnen leker oftast bäst när de får vara i skogen, de hittar på så många olika lekar då. Jag kör med att barnen får gå hur långt de vill, men de ska kunna se mig. & det fungerar bra, man ser att de spanar efter mig då & då. :) När jag jobbade på förskolor/dagis så körde jag & någon avdelning så. & man märkte på barnen att de kände sig mer fria.
Efter ett tag kom mamman hem. Oj oj gudsonen & hans syster är 2 bestämda barn, men oj vad föräldrarna & Gudmor var ännu mera bestämda.
Gudsonen blev lycklig när jag berättade om Trolleriskolan som vi ska på i veckan. :) Han längtar nu sa han. :)
Om vi ska till Tom Tits beror nu på deras farmor, hon började bli sjuk. Så det visar sig hur det blir.

Kom hem nu i kväll. Så jag kom hem efter typ 12 timmar. Fick god mat där, Söndags stek, potatis, sås & grönsaker. :) Mumma!

När mamman kom hem, satt jag & läste en bok, barnen lekte & städade sina rum. Mamman räckte över en blomma, för jag ställde upp på så kort varsel. Det va passande, för den blomman som jag hade längst, slängde jag i veckan. Så nu har jag nya blommor i varje fönster. :)

Det va min söndag det. Hur var Din söndag??

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela