Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

5942

Publicerad 2011-01-25 22:46:21 i Träning

Vad står rubriken för tänker du kanske nu? Summan för mina tankar? Summan för framtiden? Summan för mina räkningar för denna månad?
Nä, jag kan tala om att det är summan för alla steg jag har tagit idag!
Ja, jag vet att runt 10.000 steg är rekomenderat för varje dag... men va tusan jag har pluggat idag. ;)

Men jag va iaf duktig, jag var ut & promenerade i 50 minuter! :) Igår var jag också ute & gick i 50 minuter. I söndags samlade jag i hop 1533 steg, igår samlade jag i hop 7744 steg. Gårdagens resultat kan jag avslöja att det beror på att jag hade stegräknaren på mig längre än idag.

Jag har börjat ta dagliga promenader, ibland själv ibland i hop med en vän. & nu har flera vänner sagt att de vill vara mitt sällskap. :)
Jag har stegräknaren på mig varje dag (började i söndags).

Jag har lagt upp ett lite träningspass om man säger så. Jag tar det lugnt nu, för sen kanske öka på. Jag tycker om att ta promenader, & om nu jag ska gå ner i vikt så tycker jag att dagliga promenader är det bästa för mig. Jag ska försöka gå ner i vikt pga min sjukdom, Köldkörtlen (Struma). När man har den som jag har så går det trögare att minska i vikt.

Månd. Promenad, 60 min.
Tisd. Promenad 40 min.
Onsd. Promenad 40 min.
Torsd. Simma 30 min. (men det ska ökas med tiden ju längre jag simmar).
Fred. Vila.
Lörd. Promenad 60 min.
Sönd. Promenad 40 min.
(Jag lägger kanske till en dag i veckan med att gå till badhuset).

Jag försöker ändra mina matvanor med. :) Funderar & köra en Detox. Blev inspererad av Gaymasen. :)

Ja nu fick ni veta mina små hemligheter. ;) Hojta till om du vill ge mig sällskap. :)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-01-26 22:45:10

Sällis, när inte är så kallt! promenad ja visst -bästa och billigaste träningsformen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela