Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Anonyma Klubben

Publicerad 2011-01-18 22:14:49 i TV-program

Nu i kväll startade ett nytt program på svt 2. Programledaren är Hanna Hellquist, ja vem är hon? Känner du igen hennes namn? Hon jobbar på Sveriges radio, närmare bestämt på P3 Morgonpasset, månd. - fred.

& nu i9 kväll gjorde hon ett program om Lycka. :)
www.svt.se/jaktenpalyckan.se
En del i programmet tyckte jag om, ja det fanns flera delar. Men detta gjorde mig lite mer lyckligare.

Hanna testade på en grej, hon & en annan testade att bjuda en fika till en helt främmande person. De frågade vad som beställdes mest där på cafét, & då betalade Hanna & den andra Kaffet & Bullen. Den som som då beställde, fick veta att han skulle bli bjuden på fikan. För den är redan betald. Hur då, sa mannen. Jo, Anuonyma Klubben har betalt Kaffet & bullen.
Man fick se hur detta gick till, & mannen som fick fikan blev glad. :)

Hanna testade detta själv med, hon betalade en biljett i luckan på en Tunnelbanastation. Nästa person som kom & skulle köpa en biljett fick då ett positivt besked, för biljetten var redan betald. Hanna kunde inte gå i väg, utan hon väntade in tjejen (som det nu va) & frågade henne hur det kändes.

Jag blev lite sugen & göra samma grej, alltså bjuda någon på en fika. :)

Kommentarer

Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Publicerad 2011-01-23 10:43:01

Åh! Jag såg också det på tv. Tänk om alla bara gjorde det 1 gång i veckan eller något. 40 kr,inte mycket pengar alltså. Det hade verkligen gjort alla gladare och inte lika bittra!Underbar idé!



Sv: Tack för din kommentar. Känns peppande när folk skriver att jag inte ska lösenordsskydda den. I ärlighetens namn vill jag nog inte det heller men jag är bara dålig på att ta negativ kritik! Tack igen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela