Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Awesome!

Publicerad 2011-01-31 22:13:51 i Allmänt

Dagen började med att jag drog mig en timme längre än jag hade tänkt. *Måndag morgon*...

Gick till skolan, fick min nya uppgift ganska fort av läraren, så nu ska jag skriva om Massmedia i Samhällen. Får se hur det ska gå.
Gick sen & fika med mina klasskompisar. :) Ena tjejen känner jag lite sen förr, & den andra är lite ny för mig, men vi hittar nog snart till varandra som vänner. :)

Hann hem en snabbvist innan jag gick & mötte upp min gudsons mamma.
Fick en Ayurvedisk massage av en tjej. Det var AWESOME!! Hon masserade hela kroppen på mig. :) Fick en för tidig födelsedagspresent av min gudsons familj (jag fyller år på torsdag). Kan säga att jag känd emig som en ny människa efter. Nu är jag lite mör. :) Ha ha.

Hon som masserade frågade om jag hade ont i ryggen medans hon masserade. Nä, sa jag, för hon märkte att jag fick röd irritation, huden blev röd för hon hade tryckt där, Likaså på ena skinkan. Denna massage är lite intim, hon masserade vid bröst & på skinkorna. Jag har inget emot det (ja om en man skulle massera mig) men en kvinna går bra. Hon sa att vi ser ju likadan ut, men endel av oss har lite mer & lite mindre av vissa delar av kroppen.
Vi kom in på hur man är som människa, hur man kan äta så mycket socker... hon & jag var likadana.
Jag ska göra allt för att dra ner på mitt sockerintag nu sa jag till henne.

Jag googlade på Ayurvedisk massage, fick upp en bra sida om det.
Den är: http://www.ayurvedicmassage.se. Kvinnan som masserade mig har en egen hemsida med. :)
Den är: www.harmonikallan.com.

Nä, nu ska jag planera vad jag ska bjuda mina fikagäster på torsdag samt i helgen. :) Undra om jag ska va så duktig så jag inte tar något av mina bakverk själv då?! Jag kan iaf försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela