Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Privat fröken?!

Publicerad 2011-01-15 23:10:03 i Allmänt

Idag blev mitt hem rent, från skåpluckor till golv i kök. Toan blev skurad, handfatet med & damsugen & torkad. Vardagsrummet likaså. Kändes bra efteråt. :) Disken blev diskad av min fantastiska diskborste med.

Efter städning + diskning kom min granne, tilllika vän till mig. Hon skulle hjälpa mig med Division med rest.
Kan säga så här: Hon sa likadant som min Matematiklärare säger: "Du kan räknesättet, men inte Multiplikationstabellen".
Jag svarade: "Jo, ja jag vet".
Jag hittade en grymt bra sida på internet senare, där jag kunde tävla mot mig själv genom att "traggla" multiplikationstabellen. Man fick välja vilken tabell man ville "traggla".
Man kunde tävla mot flera vänner med. Efter att jag hade "tragglat" klart så fick man se hur många sekunder det tog. Gissa om jag blev mer taggad eftersom sekunderna blev mindre.
Tillsut pricka jag in nästan rätt. :)

Efter "tragglandet" tog jag mig en promenad. Gick till min farmor, men hon va ej hemma.
Gick sen till två fina vänner.
Sen på affärn & köpte lördagsgodis. Jag älskar Hallon/Lakris döskallar. :) Samt Cocosprickar. :) Samt lite till... ha ha.
Jag önskar jag kunde ha mina äldsta bröders & min mors sockerintag. Då skulle jag inte lägga så mkt på godis köp. Undra om mans ka haka på modet, vet flera nu som ska försöka sluta med socker. Jag säger bara: TUR att jag lever ensam!! Ha ha.

Pratade med min ena svägerska nu i kväll, brorssonen är 1 år & 3,5 månad gammal. Nu hade han lärt sig att säga "Tio". :) Gullunge! Han kan säga "Två" & "Tre" med. När vi pratade så sa han "mommo". "Nej, det är inte mormor, det är Faster ******* i telefonen" sa min svägerska då. Det är så roligt & höra honom & prata. :)

Nä, nu ska jag "traggla" en tabell igen. Jag ska träna så mycket så jag kan få åtminstånde G på provet på onsdag. Då skulle jag bli mäkta stolt över mig. Får jag bli det?!
Tänk, jag har haft problem med Matematik ända sen lågstadiet, & nu vid snart 32 års ålder har jag lärt mig & tycka om ämnet. Det beror på min/a lärare som jag har haft/har nu på Komvux.

Hoppas Du har haft en bra lördag.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-01-16 10:15:39

Linda,du som är duktig och gillar att laga mat..googla på LCHF,det kanske är något för dig om du funderar på att sluta med socker=) Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela