Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Hur har jag det dårå?!

Publicerad 2011-07-05 00:26:01 i Allmänt

Nu är jag inne på mina sista lediga dagar, sen börjar jobbet! Börjar jobba på onsdag, jobbar då i tre dagar. Det intro. dagar. Sen fr.om måndag nästa vecka ska jag jobba på egen hand. Ska väll klara det, har erfarenhet ju.
Ska jobba c:a 80% i 8 veckor. Så jag får hoppas att jag ska trivas.

Idag har jag träffat Lina & hennes barn, dottern hade tydligen saknat mig, hon ville leka med mig & så. Jag puttade fart på henne när hon gungade & jag lekte lite med båda barnen. :)
Efter det gick jag & lämnade burkar till mor på hennes jobb. Vi åkte till hennes ena moster med, trevligt & träffa henne & hennes man. :)

Sen gick jag & lånade 2 böcker, det var i en serie, så jag tog sommarlån på dessa nu, så jag hoppas att de ska vara bra.

 

lika bra & låna båda två tänkte jag om första är bra så kan jag bara fortsätta med bok nummer två. :) Finns två böcker till sen.

Är det någon som har läst dessa?

Sen gick jag hem igen, gjorde inte så mycket.

Fick veta en mycket tråkig sak idag som gjorde mig ledsen. :( Så nu tänker jag extra mycket på den drabbade & dens familj. Att det aldrig får vara bra, han ska bara få vara orolig. :( Livet är BRA orättvist. Det gäller mitt kära kusinbarn på 23 år. Tänker på dig & din familj!

Pratade med min svägerska, hon låg i soffan & myste med lillgrabben. Fabian & brorsan var ute & lekte. :) Svägerskan sa att allt var bra & allt gick bra med grabbarna. :) Hon avslöjade att de har nog kommit fram vad lillgrabben ska heta nu, Fabian säger namnet med nu. Så jag sa det är nog bäst att han får heta så. Men jag vill ändå inte avslöja ifall om de ändrar sig.
Lillgrabben är inte så lik Fabian, de vet inte riktigt vem han är lik heller.
Mamma sa idag att jag ska kolla upp hur jag jobbar om någon vecka, så ska hon & jag & brorsdöttrarna ta & åka & titta på lillgrabben. Tror jag ska passa på & stanna där då, så jag får lite semester. Brorsan börjar jobba snart igen, så det skulle vara perfekt så svägerskan kan få hjälp då. :)

Skulle ha inte vart hemma nu, skulle ha bott hos en vän nu i samma stad som jag ska jobba i, men det blev ändrade planer.

Nä nu ska jag ta & sova. Måste försöka lägga mig i tid nu, så jag inte blir så trött på jobbet. Det är så typiskt mig & vända lite på dygnet & bli Nattuggla.

Ha en fin Tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela