Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Cykelutflykt som blev mycket lyckad.

Publicerad 2011-06-19 15:00:39 i Allmänt

Syrran vakande runt halv 12 igår f.m. Jag vakande tidigare, men låg kvar & läste boken. Efter ett tag klev jag upp & fixade lite ute på balkongen, satt upp ett påslakan på skiljeväggen mellan grannen & mig. Ska ta & ändra lite på tyget så det ser bättre ut. Ville ha något mysigare där så man kan få en "mysighetskänsla" på balkongen. Sen fick jag upp lite "Fågelskrämmor", har problem med duvor här, de kommer gärna & skitar ner. Förra året fixade jag Foliebitar som jag satt upp på rep vid taket. & det fick fåglarna att fly. Så nu sitter det foliebitar där igen.

Syrrans mamma hade sagt att jag kunde följa med med syrran & henne till sommarstugan, men blev ej så. Så då försökte jag tänka ut vad vi kunde göra. Vi cyklade ut till storebrorsan & hans familj. De & deras vänner som har dansbanan i hop fixade där inför nästa helg. Vi tog & åkte till far & hans sambo. Far bygger en Timmerstuga, sambon var inne, hon var inte så kry. Hon hade vart på sjukhus i veckan, för hon hade Migränanfall. Nu mådde hon bättre.
De skulle grilla, de fixade mer mat, så jag & syrran fick med. Brorsan var där med, så det blev en lyckad kväll. :)

Efter att jag & syrran fixade efter maten så tog vi hej då till far & hans sambo. Åkte förbi storebrorsan, där var det ungar & vuxna. Det lät som det var 60 stycken ungar, men det var kanske runt 15 stycken... ha ha. Brorsan var i farten, han skulle bjuda mig whiskey. Men det ville jag inte ha, så ville han bjuda på Rom & Cola. Romen hade han, men colan hade han inte... ha ha. Det blev Rom (ljus) & Päronsoda.... ja jo det gick bra det med. Gott. :)

Vid 00.00 cyklade jag & syrran hemmåt, trodde det skulle vara mörkt, men nej, bara skumt. Så det gick bra.

Idag regnar det, bra! :) Annars är allt bra här.

Nä, ska ta & mysa nu i soffan med boken. & invänta tvätt tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela