Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Flyit bort?

Publicerad 2011-06-08 19:57:17 i Skolan

Nej, jag är här, men igår hade jag fullt upp. Gjorde prov igår, gick pipsvängen. Fick avbryta & fortsätta idag. 
Var hem en stund, sen hämtade jag mina äldsta Guldklimpar. :) Vi gick hem hit, fixade lite picknick, sen gick vi till en lekpark. :) 
Kom hem var trött. 

Idag var jag till skolan & gjorde fortsättningen på provet. Om jag säger så här: Hela min onsdag har vart skit efter provet.  Jag har varit gråtfärdig hela dagen (nu med) vill bara gråta & gråta. Gick från lektion med tårfyllda ögon. Gick till mamma (mammor är ju underbara, hon hade också svårt för matte i skolan) så hon förstår mig.
Hon & jag kollade på fyra divisions tal & hon hjälpte mig.
Men sen då, när JAG ska göra de så blir det som en spärr i huvudet. Förstår inte varför. Tvåtals division funkar någorlunda bra, men tretals division är blä.
Läraren gick därifrån med tunga steg med, hon är bekymrad. Hon skulle tala med rektorn & syon om det finns någon extra resurs & få på Komvux.
Ger mig f*n att jag har Dyskalkyli. :(

I morgon är det Skolavslutning, du kan bara gissa hur jag kommer känna mig, lättad men samtidigt ledsen, för jag vill klara av Matematiken.

Sov bort två timmar här på kvällskvisten, fick huvudvärk. Den släppte. :)

Nu ska jag fixa ordning, sen ska jag möta upp Malin för en promenad.

Hoppas på en bättre torsdag.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-06-09 09:33:36

Men Linda..förstår att du tycker det är jobbigt =( Denna satans matematik! Du vet ju att jag har samma problem med siffror som du..och att jag tycker du är så modig och duktig som ändå ger dig på att läsa matte!! Styrkekramar från mig till dig <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela