Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Nya köksstolar & Tomatplanta.

Publicerad 2011-06-09 15:36:59 i Allmänt

Skolavslutning idag på riktigt. Fick Smörgåstårta, riktigt god, den hade mörkt bröd. :) Tog med Räkor, man fick välja mellan Räkor & Skinka.
Gav en varsin rosa ros till mina lärare, jag tyckte de var värda något eftersom de har kämpat med mig sen augusti. De blev glada. :)

I morgon ska jag dit igen & hämta betyg i Svenska B & lämna in Matteboken, jag har lånat den så jag får tillbaka pengar.
Har varit irriterad & arg på 2 personer. Tror de båda ljuger, men det ska de få ångra. Tror du skulle också bli arg, när du vill vara snäll & låna ut 4 el. 5 böcker från en utbildning du har gått & sparat böcker för att vara snäll & låna ut de till någon som behöver låna de. Priserna per bok ligger allt från 200 - 500 kronor. Jag lånade ut alla böcker till en tjej, & hennes syster säger att hon har lämnat in de till en på skolan. Men när jag pratar med den som jobbar på skolan säger att hon har inte fått böckerna... men den som har lånat säger att hennes syster har lämnat in de...
Nä så nu ska jag messa den tjejen som lånade böckerna & skriva att det kan inte stämma. Böckerna är inte tillbaka lämnade. Så nu får hon ersätta mig.

Blir så arg på folk! Från och med nu ska jag inte låna ut något till folk (ja till de som jag kan lita på, men inga andra Ruggugglor!!)

Jag har fått nya köksstolar idag med, mor kom på förra veckan att hon hade ju 4 stolar hemma...sen hon bodde i huset. 2 av mina köksstolar har gått sönder för länge sen, nu är de på tippen. :) & de andra två ska ner i källaren. :) Så nu kan mina gäster få sitta säkert. :)
Passade på & möblerade om i köket med. :)

Mor & hennes sambo odlar grösnaker & annat hemma, nu idag fick en Tomatplanta med. :) Nice!

Nä nu ska stolarna ner & jag ska ta & äta något.

I morgon är det skolavslutning för skolorna här, min syster slutar 9:an. Min yngste bror slutar 2:an på gymnasiet.

Ha en bra torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela