Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Matteprov

Publicerad 2011-03-31 14:07:42 i Skolan

Fast det stod inte att det va det.
Tror att det låser sig i huvudet när jag hör ordet Prov. Så läraren hade tagit bort ordet på "provet". Ja jag vet det kan låta konstigt, men jag tror jag låser huvudet liksom.

Jajja, det var iaf samma prov som jag gjorde sist, & då kunde jag ingenting under den tiden jag satt, men sen när jag fick räkna provet på lektion. Så kunde jag nästan allt... skumt det där.
Idag gick det bättre än tidigare. Divisionen låser sig fortf. men jag gjorde ett sätt för mig som jag tycker bättre om. Men det tar längre tid, men skit samma det gillar jag. Ska jag dela 42 genom 7 t.ex så ritar jag upp 42 stycken prickar på ett papper sen delar jag in 7 prickar & sen kollar jag hur många ringar jag kunde få. Om det är ett större tal t.ex 525 genom 5 så låser det sig...
Multiplikationen går bättre än sist. :)

Så nu visar det sig nästa vecka hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela