Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Trolleriskola med Filiokus Fredrik

Publicerad 2011-03-03 13:03:03 i Allmänt

Här i byn kan man gå på olika aktiviteter på biblioteket, barn i olika åldrar kan få se olika saker. Biljetterna är oftast gratis.

Igår var det dax för Trolleriskola med Filiokus Fredrik. Jag hade med min Gudson & äldsta brorsdottern, för det var för barn över 6 år. De tyckte om det! Barnen fick se hur han trollade med olika saker, & han busade med de. Barnen skrattade för fullt. En mamma i publiken satt med sin telefon öppet, & han fick se det & han kollade vad hon gjorde. "Aha, facebook" sa han bara. & alla skattade & kollade på henne. Hon fick höra det flera gånger under föreställningen med. Hon tyckte va pinsamt säkert för man såg det på henne med.

Det barnen fick prova på var: Balansera med en tallrik, de fick låna en pinne & en plasttallrik. & försöka själva. Sen fick se stå vid väggen & göra olika Skuggfigurer. Han hade lagt ut lite bilder man kunde se efter att man kunde göra.

Sen kunde barnen klippa sönder papperstallrikar & göra trolleritrick med den flata delen genom att rita dit prickar så man kan dölja en av prickarna. Kanterna fick vara Ögonbryn. :)
De barn som jag tog mig med tyckte detta var roligt, men lite tråkigt ändå.
Stannade kvar sen på bibilioteket ett tag med de så de fick kolla i böcker. Vi fick även hjälpa till & bygga en Samspelskrans eller hur jag kan kalla den. De hade hängt upp stålstänger i olikahöjd i taket, & barnen fick binda upp garn med pärlor på el. andra band på. Gudsonen & brorsdottern gjorde med lite kul.

Sen gick vi till en lekpark & lekte lite, sen hem. Då fick de baka Chokladbollar helt själva. :) De läste & kollade hur många de skulle ha i.

De njöt att slippa sina syskon & föräldrar.

Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2011-03-03 19:49:40

Varför har du ingen bild på dig i bloggen?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela