Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vara sig själv.

Publicerad 2011-03-19 12:56:06 i Vänner

Först vill jag slå ett slag för Me And My Army- Andreas Kleerups band. Tycker inte så mkt om Kleerup, men hans band var bra. De spelade för några veckor sen hos Skavlan. Sen har jag glömt bort de lite, sen idag letade jag upp de på Spotify. :) Kleerup har en fin sångröst reagerade jag då. :)

Igår hade jag inge helgplaner, ja jag skulle plugga, tvätta & e.v ses med en vän. Det blev ändrade planer helt. :) Till positivt.
Igår kväll blev jag bjuden hem till Malin på middag. :) Vi åt egengjord Klyftpotatis, Kycklingfilé & ungsbakade grönsaker. + egengjord Aioli. :) Mums! :) Vi kollade på Skavlan & Big Brother (ja jag har fallit för det) tror jag inte har skrivit om det här på bloggen. Jag säger så här; "Ja jag har fallit för det - tyvärr". Orkar inte ens dra upp allt här för om ni som läser inte vill veta av det.
Efter det kollade vi på kultfilmen Dirty Dancing. :) Malin hade inte sett den.

Kom hem runt 02.00. Innan jag gick hem till Malin igår så sa jag "Vad har jag förtjänat för att bli bjuden på mat?" För jag berättade att jag ska bort i kväll (vi skulle ha ätit i kväll men det blev ändrat). "Ja du jag vet inte, för du är kanske snäll", sa Malin. För vännen som jag ska till i kväll ville ha med mig för jag är så go. :) Jag sa jag kanske får Lyxhelg för jag är mig själv.  

Idag hoppade jag upp & åt pannkakor till frukostbrunch. Gjorde de på Fullkorns dinkelmjöl. :) Mycket mer mättande, det märks inte så mkt tycker jag. Bara att man blir mättare.
Tog en promenad med en vän, sen blev det endel shopping på byn.

Blev hembjuden till en annan vän i kväll. Hon & jag ska dricka lite vin med två andra brudar (nej, inte med de girlsen som jag brukar festa i hop med).
Nu har jag laddat en maskin i tvättstugan, ska väll snart ner & tömma & stoppa in en ny. Ska plugga med, fick lite trubbel med uppgiften. Men det löste sig för en stund sen. :)
Ringde till min ex. svägerska, hon är Samhällslärare. Ibland är det tur att behålla kontakt med sina ex. svägerskor.

Nä nu ska jag stoppa in Kadaffi i datorn... han är på USB:et ha ha. Han är ingen rolig person & ha en relation med, så försök undvik det du. Men Analysera är roligt, även om det handlar om Libyen. Lovar det. Man får lära sig mycket då. :)

Ha en trevlig lördag mina läsare. :)

Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2011-03-19 21:00:50

Åh..Dirty Dancing, en självklar favoritfilm ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela