Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

31:a Maj & en fråga!

Publicerad 2011-05-31 16:38:28 i Allmänt

Nu är våren inne på sin sista dag (anser jag)!! :)

I morgon börjar sommaren, som jag har längtat!! =) Yey!

Idag fyller min fars sambo år med, hon fick ett sms av mig. Presenten får hon (hon & far får samma present, en Ostkupa som jag inte använder som är från Tupperware) på fredag. Fredag fyller far år & då ska jag dit på fest. :) Fars sambo sa att det skulle bli "Fyllefest"... hm...

Idag har jag storstädat överallt & tagit ner saker som var under sängen till källaren. Känns fint! :)
Efter städningen gick jag till Emelie där fick jag mata hennes dotter. :) Åh vad hon var glad, hon & jag satt & pratade. :)
Strax därefter tog vi en promenad i värmen som kom idag, det va runt 25 grader förut, tippar på att det ligger runt 27 nu. Vi skildes åt efter en stund, sen fortsatte jag & gå själv. Vilket känns skönt nu efteråt. :) Jag var väll ute & gick i en timme tror jag. :)

Nu har jag njutit av kaffe (dricker det ibland, jag ska igentligen inte dricka det pga magen, men kaffe är ju såååå gott).

Kom på en enkel mat som jag ska fixa ordning senare.
Köpte en Burkskinka, en burk med Ärtor & Morötter. Ska blanda Ärtor & Morötterna med Creme Fraiché (El. Turkisk Youghurt) & krydda lite med Salt, Sv.Peppar & Grillkrydda. Sen har jag det till skinkan. :) & sallad med. Tror det kan bli gott, skönt & äta kall mat när värmen kom tillbaka. :)

Nä nu ska jag gå till Badhuset (mor jobbar där) & hämta sallad & Rarbarber (mor odlar sallad hemma & har Rarbarber så jag får det då & då, bättre & få egenodlad sallad i stället att köpa (nu vet jag med säkerhet att jag inte kan bli smittad med den där dödliga sjukdomen som kommer från Tyskland).

En fråga till dig som kan det här med Bloggdesign, är det någon snäll själ som kan hjälpa mig. Jag har vart in & kollat efter nya designer, men förstår mig inte på hur man gör. Så nu tänkte jag låta någon göra det åt mig. Vill du ha betalt för det, så säg till. Kommentera här så får vi komma överrens om pris & design.

Tack på förhand! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela