Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Kommer ni i håg mig?!

Publicerad 2011-05-08 23:37:38 i Resa/Semester

Ta daa Rocktjejen här igen. :)

Oj oj vilken minisemester jag har haft! =)

Torsdagen tog jag & lämnade byn. :) Kom in till grannstaden tidigare för att inte riskera att komma försent till Sthlms tåget. Man vet aldrig. 
Sthlms tåger avgick i tid. På morgonen ringde min svägerska & frågade om jag kunde åka själv från T-centralen till de, problemet att jag hittar ju inte så bra.
Kom iaf till T-centralen & när jag kom ner & skulle gå till Pressbyrån för att köpa en remsa. Så såg jag var jag skulle kliva på Pendeln. :) Så när jag skulle kolla när pendeln skulle avgå så ringe jag svägerskan. En kvart senare var jag på pendeln. :) & rätt pendel med. Snart nog mötte svägerskan & brorssonen mig. :)
Så nu har jag en till erfarenhet rikare! :)

Vi pratade & pratade & jag lekte med brorsonen lite, han var lite reseverad innan han vågade på att leka med mig. Det var i Påskas vi sågs senast. Jag såg på honom att han kom i håg mig för han log lite i vagnen när vi möttes. :)
Brorsan kom hem sent på kvällen.

På fredagen så kom brorsan hem tidigt för de hann lägga klart asfalten så fort. Svägerskan skulle i väg & shoppa med en vän. Brorsan, brorssonen & jag gick ut & var i en lekpark. :)

Sen gick vi hem, jag fixade mat till oss. :)
Svägerskan kom hem senare, & de skulle tvätta. Så hon skule göra det. Jag, brorsan & brorssonen gick till en annan lekpark. Åh, den lekparken kommer jag besöka mer med brorssonen. Den var kalasbra!! :)
Hade Fredagsmys senare. :)

På lördagen var vi till en bergsklippa precis vid sjön! Underbart väder. Brorssonen sprang runt & var nyfiken. Tror du att han var rädd? Nä, inte alls. Han matade 2 änder med Kex. :) Så han fick 2 nya kompsiar. Ha ha. Jag tycker inte om änder, speciellt när man ska mata de, för då fllockas de runt om en & ger sig inte förrän man går därifrån...
Där fikade vi & myste. :)
Efter ett tag kom mor med. :) Hon kom tidigare. När hon kom så fixade vi lunch & styrde mot Dalarö! Oj oj vilken mysigt ställe!! :) Vi hittade en plats efter ett tag så då satte vi oss ner & åt lunchen. :)

Väl hemma igen så gjorde jag mig ordning igen så jag var redo & gå på konsert!! =)

Efter någon timme åkte jag, bror & svägerskan in till Globen City, vi hann äta på Mc Donald´s innan Cat Stevens.
Kom in i Hovet, kom in fick gå lite innan vi vågade chansa för vi skulle hitta våra platser. Väl framme insåg vi att vi fick kalasbra platser!! =)
Efter stund kom Cat Stevens/Yusuf Islam ut! =)
Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan om hur det var. Ett ord kan jag skriva. Grymt!!
Han är en skojfrisk man, han lurade oss lite. Han berättade lite om några sånger, visade en film för oss. Den handlade om Tunisien har jag för mig (jag är lite halv dålig på engelska) & förstod inte jämt vad han sa.
Han bodde Gävle när han var yngre, hans mamma är svensk. Pappan är från Cypern. Han sa lite på svenska med. :)
2 timmars konsert var det + en halvtimmes paus. Tyckte det var en lång paus, 15 minuter hade räckt.

Jag vågade inte ta med kameran för man får inte det, men sen när vi kom in så var det många som hade kameror. Så jag ångrade mig lite. Min mobil är så kass så jag kan inte ta bilder, har ingen zoom heller. :( Har en stenålderns telefon.

Han körde många hits, men jag & brorsan saknade lite låtar som vi ville att han skulle spela. 2 nya låtar körde han, de var bra. Det är lite svårt tycker jag när man hör en låt, men vet hur den är & så, men titeln kommer man inte på.
En grym känsla kom när han spelade Wild World. :) Likaså Peace Train. :) Tyvärr fick han dålig kritik av Aftonbladet. :( Ska kolla på Dagens Nyheter, får se vad de skriver. Cat hade samma röst kvar än, som han hade när han var yngre. :) Så det var roligt.

Tog lite bilder, får se när jag lägger in de i datorn.

Har nu bestämt att jag vill åka till brorsan & hans familj i sommar för då kan jag ta mig ut till de själv. För då har de ju 2 barn. :) Svägerskan har blivit bra rund nu, har fått lite sammandragningar med. 1½ månad är det kvar cirka. :) Spännande!

Hur har din helg varit?? Vad gjorde du?!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela