Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Min helg + recept tips!

Publicerad 2011-05-22 23:11:05 i Allmänt

Igår lörd. så var jag & grannen tilllika vännen på en MC & Bil utställning på byn, byns MC-klubb & byns Bilklubb (raggarnas medlemskulbb) körde upp sina fordon på torget, så kunde vi bybor gå dit & kolla på alla bliar & MC'n. När vi va där så var det inte så mkt, jag cyklade förbi lite senare då hade fler fordon kommit dit. Fina bilar & MC'n. :)

Jag gick hem & hämtade cykeln, sen cyklade jag till gudsonens familj. Jag hjälpte mamman i trädgården. Hon tyckte jag va värd & få bjuden på mat av de efter dagens trädgårdsarbete. :) Jag & dottern fixade pajdegar. Sen fixade jag pajerna, gjorde en vanlig Köttfärspaj utan något i, till barnen (hade velat haft i lök eller någon grönsak, men barnen är så kinkiga när det är något i en maträtt). + en Purjolök-Feta Ost paj till oss vuxna.
Barnen åt & tyckte om pajen. :) & de vuxna sa att vuxenpajen var god med. :)

Till vuxenpajen hade jag:

Pajdeg (jag hade Grahamsmjöl)
Purjolök
Feta Ost
Tomater
Riven Ost
Äggstanning

Gör så här:
Ja fixa en pajdeg, låt den via i kylen i 30 - 60 min.

Skiva purjolöken, skär Feta Osten i tärningar. Skiva tomaterna. Platta ut degen när den har vilat klart. Ha på Purjon & Feta Osten. Lägg på de skivade tomaterna. Häll på äggstanningen. Strö på den rivna osten. Sen in i ugnen.
Supergott & enkelt! :)

Til barnpajen hade jag:

Pajdeg (gjorde på Vetemjöl)
Köttfärs
Äggstanning
Riven Ost

Gör så här:
Ja fixa en Pajdeg (vila den i kylen i 30 - 60 min.)
Bryn på köttfärsen.
När degen har vilat klart, ha i köttfärsen. Häll på äggstanningen & strö på osten, sen in i ugnen.

Kom hem ganska sent därifrån. Gjorde inte så mkt hemma sen.

Idag söndag:
I fredags tänkte jag att på söndag ska jag cykla till mor & hennes sambo. Igår ringde jag mor & frågade om de hade något inplanerat idag.
Började cykla härifrån 10.30, kom till mor runt 11.50. :) På vägen dit får jag cykla på en landsväg som är smal + att det är tung trafik. :(
Det gick bra idag, hade turen & bli omkörd av en lastbil (förlåt alla lastbilschaufförer), men det känns äckligare när lastbilarna kommer & kör om. Det dammar & det blir mycket tyngre luft som trycker liksom ut mot en. Men jag vet att ni tar hänsyn & saktar ner. Jag hade en gul Reflexväst på mig, så jag syntes. :)
Hittade en grusväg som jag körde in på & cyklade där ett tag så jag slapp landsvägen. :)

Kom till mor & sambon, fick lunch. :) Sen tog mor, jag & hunden en promenad på c.a 1 timme. :)

Vid 17.00 tiden ville jag cykla hemmåt. Gick bra hem med, inte så mkt trafik då. :) Körde in på en mindre väg efter ett tag, så jag slapp landsvägen igen. Det blev en liten omväg, men hellre en omväg än att jag cyklar på en landsväg. På vägen upp så kom det två mötande bilar, den bakre skulle köra om precis när jag kom... så den låg i mitten... kändes äckligt & farligt. Jäkla dumhuvud sa jag för mig själv.
Vet inte exakt hur mycket tid det tog när jag cyklade hem. Det är iaf cirka 3 mil sammanlagt! :)

Kom hem med en mör rumpa... smarta jag hade glömt sadelskydd hemma... ha ha.
Tog en varm & skön dusch senare i kväll, den var efterlängtad jag jag säga.

Jahap så fick folkets "kära" Gurkan lämna Big Brother huset... ha ha. Jag njuter.
Gurkan blev känd genom Robinson & Sveriges Värsta Bilförare, sen tog de in honom i B.B huset bara för att liksom.

Nä nu blir en titt på facebook.

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-05-23 22:46:47

TACK mitt hjärta!! <3 <3 <3

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-05-23 22:52:06

Tack igen hjärtat!! Det var verkligen på tiden att vinna nått ;) Hehe... Såå himla kul!!



Kraam

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela