Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Helg, fast ändå inte.

Publicerad 2011-11-19 14:02:51 i Jobbiga saker

Sköna lördag, eller ja man kanske inte säger så, men jag tycker inte att söndagen är så skön. Söndagen är bara fylld med ångest. Sista dagen på helgen & jag får ångest. :(

Fast nu har jag mer el. mindre ångest varje dag, pga jag är helt arbetslös, eller ja det har jag varit sen i aug. men jag har haft en praktikplats & gå till.

Nä, nu måste jag hitta det där drömjobbet jag vill ha. Vad vill jag ha för jobb då?

Ja det är ju det som är den stora frågan...

Jag är utbildad till barnskötare, i botten sen USK:a, & jag har erfarenhet av Personlig assistent. Men jag vill jobba som vad som helst. Jag kan tänka mig & jobba i butik, ja lite av varje.

Igår var det begravning för en ängel som är fin. 
Igår var det grått, trist & regnet hängde i luften. Idag skiner solen. Det är nog Sara som tittar ner från himmlen & hälsar till oss. Det va som att naturen sörjde Sara igår. 
Såg på statusar på f.b att begravningen var fin & den innehöll fina sånger. Pella (Pernilla) en gammal klasskompis & vän både till Sara & mig höll ett tal.  

Jag kan sitta i ensamheten & minnas Sara, jag tänker tillbaka vad vi gjorde i skolan. Igår när andra guldklimpen var här, så lekte hon med Barbiedockor. & i den väskan som de ligger i så ligger det bla. Manicklar. Ja små plast saker som vi lekte med när vi var runt 7 - 10 år. Vi bytte, hade Manicklarregn, spelade med de. När jag fick syn på de så kom Sara upp i minnet mer. Kommer inte i håg om hon hade sånna, men nästan hela klassen hade Manicklar.
Sångerna som spelades upp igår var av Lars Winnerbäck, & ni som känner mig, vet ni att jag älskar hans texter & låtar. Ja han med.

Minnet av Sara kommer alltid vara ljust, för hon var en fin & god person.

 kortet är taget runt 2002.

Vila i frid Sara. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela