Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Lite känslor.

Publicerad 2011-11-24 22:28:25 i Känslor

Jag har fått en ny syn på livet sen mitt kusinbarn gick bort, sen bekanten gick bort & sen gamla klasskompisen gick bort. Alla de tre var storesyskon till ett eller två syskon.

Sen de lämnade oss, så har min syn ändrats till mina syskon & vänner.

Jag har kännt mer glädje när jag ser el. träffar mina syskon. Ena mellanbrorsan som inte bor här, träffar jag sällan. & när jag träffade han sist, så blev jag varm inom mig.
Storebrorsan träffade jag nästan varje dag under praktiktiden, för han jobbar på firman där praktiken ligger (Cateringsfirman ligger i ett kök på en Industri). När jag såg honom så kände jag mig varm inom mig med, likaså är jag träffar mina yngsta syskon med, även om vi inte har samma mor. Men jag känner att de är som "helsyskon" i bland.

Med detta vill jag bara skriva att jag älskar mina syskon, alla fyra lika mycket. Vet inte hur mina syskon reagerar på allt detta som har hänt. Mellanbrorsan som inte bor förlorade en vän som kämpade mot cancer praktiskt samtidigt som min gamla klasskompis gick bort. Så han har haft en upp & ner tid med. & nu till helgen ska han på Askspridning (säger man så?) brorsans vän bodde i Åre, så hans aska ska spridas där.

& jag har kännt att mina vänner betyder grymt mycket för mig, ja inte bara efter allt det hemska, utan det visste jag innan med. Men mera nu.

 
Jag och mina syskon, samt ena mellansbrorsans äldsta son. Samt vår farmor. Kortet är taget i juli i år.

Kommentarer

Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Publicerad 2011-11-25 13:58:26

Ja, i bland behöver man påminnas om att allt inte är självklart! det skadar inte att tala om hur mycket man älskar sina syskon, mamma, pappa.. mfl. Även om det är väldigt "osvenskt" tyvärr!



Tack för peppningen....nu kanske jag ger mig på det igen framöver! haha..



ha en fin helg!

Kram

Postat av: Ellen

Publicerad 2011-11-30 16:25:54

Jag älskar dig! <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela