Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Tio.

Publicerad 2011-11-14 22:25:03 i Allmänt

Idag tog min praktik slut. Hade fått stannat längre, men jag kunde ej. & jag ville ej heller.
Får inte gå in på de sakerna, har tystnadsplikt.
Men jag kan säga att jag har inte råd & stanna jag får lite i inkomst & jag måste jobba extra för att kunna klara utgifterna.
Har kommit på en regel för mig nu, jag ska söka tio jobb per dag. Snart (hoppas jag) ska jag & en vän åka till ena grannstaden & lämna in CV & Ansökningsbrev till olika butiker. Jag ger de bara CV & Ansökningsbrevet & hoppas lite. Vännen ska med som stöd. :) Min plan är att ge ut CV & Ansökningsbrevet till så många som möjligt. :)

Måste rätta till en grej, jag skrev fel i går dagens inlägg fick jag se nyss.
Kusinbarnet ligger inte alls i Minneslunden, utan i Asklunden. Så bekanten ska ligga där också. Så nu blev det rätt. :)

Idag fyller min mor år, var upp till henne & hennes sambo. Mor fick en Amarillys (är osäker på stavningen). En röd fick hon. Farmor fyller idag med, hon fick en vit. :) & en vän fyller idag med. :)

Så nu mina kära vänner har jag mer tid & ses. Känns som att jag har försummat er en tid... usch, känns inte bra. När jag har slutat för dagen så har jag varit helt slut, ätit något lätt sen bara slappat i soffan el. framför datorn. Sen har jag sovit, upp 04.30, oftast gick jag upp 05.00. Åkte 05.30, praktikserade mellan 06.00 - 15.00. Men vissa dagar stannade jag längre. Så vissa kvällar kom jag hem efter 19.00. Lååånga dagar blev det. Jag trivdes bra & jag tyckte det var roligt. Roligt & testa på något helt nytt "jobb" i mitt liv. :) Jag har jobbat tidigare inom Barn - & Äldreomsorgen & LSS-verksamheten. Visst kan jag tänka mig & jobba inom Kök igen. :) Kanske i ett litet Café. Skulle vara mysigt! :)

Idag opererades min 2:a guldklimp med, hon tog bort Halsmandlarna, det hade gått bra för henne. Hon kände ingen smärta efteråt. :)

Nä nu ska jag ta & läsa bloggar, sen sova. :)

Ha det bra mina läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela