Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Upp & ner & sen upp igen.

Publicerad 2011-11-13 01:09:20 i Min Vardag

Ja, så kan mitt liv beskrivas nu. Just nu innehåller mitt huvud många tankar & jag glömmer bort saker. :( Så om jag glömmer, påminn mig igen.

Chaffismorsa, jag ska fixa ansökningsbrev. Lovar, men det får dröja till efter att jag slutar praktiken. Tack för du vill följa med mig. :)

Detta inlägg tillhör vilken dag som helst denna vecka, denna vecka har kännt upp & ner. Jag måste klättra uppåt igen för att må bra, det vet jag. & jag försöker tro mig, fast det inte verkar som det.

Igår lörd. var jag på min första Namngivningsceremoni, det var en väns dotter som firades. :) Hon fick ett halsband av mig, köpte en månadssten. :)

Efter namnsgivningsceremonin, åkte jag till min vän. Vi hade inte setts på ett tag, jag skulle bara säga hej, det slutade med att hon & jag satt & prata i 2 timmar. Tack Anne! :)

Idag söndag ska jag hem till farmor, ska fira henne i förskott. Hon fyller 92 på måndag, men jag har inte tid då & fira henne. Stålfarmor är hon, mycket har hon gått igenom. Min lilla farmor. :)

Fick veta i veckan att mitt kusinbarn (han som gick bort) ska få sällskap i minneslunden av bekanten. Känns bra, kusinbarnets pappa hade frågatbekantens föräldrar om inte bekanten kunde ligga bredvid kusinbarnet, så kunde de få sällskap. Det blir fint! :)

Jahap 2 veckor kvar till 1:a advent med... & vet ni, jag har endast 4 julklappar & köpa till!! Ja, det är sant! Annars brukar jag ha alla julklappar kvar att köpa i denna stund. Men i år köpte jag tidigare & tänkte till när jag väl hade pengar. Känns bra! :) De första julklapparna köpte jag redan i Augusti... ja i Augusti. Lovar!

Ute blommar sommarblommorna igen... ja, Lupiner har visst återkommit. Lustigt tycker jag, men det är inte så konstigt så här varm höst har vi inte haft på lång tid. Men nu har det blivit kyligare... jag har inte ens tagit fram vinterjackan... känns konstigt. Så här dags förra året låg det massvis med snö.

Nä ska sluta dravvla känns det som, det känns som att bloggen har innehållt mest negativa inlägg länge. :( men men mitt liv har varit mest negativt nu. :( Men jag tar en vecka i taget & jag klättrar uppåt.

Har fortfarande en person i huvudet som jag tänker på... det känns bra. :) Ni som känner mig, nä, det inte samma som förut, det är en ny. :) Kär är jag inte, har bara personen i tanke.

Kommentarer

Postat av: Therese Johansson

Publicerad 2011-11-13 17:26:26

Va fint du har gjort i bloggen :) Va kul att höra att du har trevliga tankar om en person :) Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela