Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Mördarsniglar blev Mördarsinglar...

Publicerad 2011-09-04 13:26:44 i Allmänt

Tjo!

Söndag redan, skönt då är helgen snart över, eller sart & snart det är 11 timmar kvar tills det blir en ny dag.

Igår städade jag hemmet, sen tog jag mig en promenad på en timme. Fick komma hem till en nyfunnen vän & hennes familj. De har nyss flyttat till hus. :) Gick husesyn där & kan bara säga att det var fint där. :)

Sen hem & fixa mat. Det blev Ugnstekta grönsaker & Laxburgare. :) Gott! Laxburgarna hittar du på Willys, de fanns iaf i min grannstad (den som har ett Zoo).

Jag skrev en statusrad på f.b om att jag hade gått bland Mördarsniglar, men en vän hade sett fel så hon trodde jag hade skrivit Mördarsinglar... jag undrade då om hur de ser ut... "Som mig kanske" skrev en annan då... & jag svarade att hon ser inte ut som en sån. Hur nu de ser ut...

Idag har det inte hänt så mycket, än.
Ska tvätta det vet jag, men inget mer.

Har ej skrivit om det som jag ska skriva om nu, för det är mycket känsligt ämne. & jag blir så ledsen.

Jo mitt kusin barn som har cancer har fått beskedet att han kommer inte överleva. De kan ej göra något längre... så nu får min kusins familj & mitt kusinbarn bara vänta på att han ska gå bort.
Kusinbarnet är så svag i sig, han orkar inget. Han blev helt blind på ena ögat med, för cancern satte sig där de trodde det var den lättare starren, men så blev han helt blind. :( Så han tyckte det var värre, ja det måste det vara. Tänk dig själv att helt plötsligt bli blind på ena ögat, som du har alltid tidigare kunnat sett med. Han märker inte av cancern i kroppen sa han, men han märker att han är svagare.

Jag skickade sms till min kusin i går, skrev att jag tänker på de.
Kusinbarnet fyllde 23 i juli.

Fick veta en annan grej med idag av farmor. Min ena faster (ej den som är mormor till mitt kusinbarn) utan den andra. Hade fått en stroke i veckan, hon fick inte fram vissa ord, vet inte hur det är med henne nu. Men hon skulle in i morgon & ta prover. Hon är inte så gammal.

Hoppas hon kommer bli bra snart, tycker det räcker med sjukdomsfall i vår släkt.

Nä ha det fint alla.

Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-09-05 07:16:56

Nej men fy,vännen, vad tråkiga nyheter! :(

KRAMAR till dig!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela