Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vet ingenting...

Publicerad 2011-09-07 00:18:09 i Jobbiga saker

Idag (eller ja i går tisdag) var en dag som inte var så förändrad. Jag hade fortf. svårt & fatta vad som har hänt.

Det kan gå flera timmar innan jag gråter el. tänker, men sen kommer attackerna.

Igår när jag skulle fixa ordning mig för att gå hem till en vän, så tog jag en tröja som jag skulle igentligen inte ens röra. Jag sa fel ord till vännen i telefonen.
Hon förstod mig.

Efter samtalet bröt jag i hop totalt inne på toan, lutade mig över handfatet & grät.
Sen samlade jag mig & gick till vännen. Hon såg att jag hade nyss gråtit säkert, men det vågar jag visa henne. Hon & jag känner varandra väl.

Hon gav mig en varm & stor kram. Tårarna forsa fram då.
Hon ställde frågan: "Hur är det?" Jag sa "Det kan jag inte svara på". Hon förstod.

Var hos henne i några timmar, gick sen hem & fixa mat. Gjorde något helt nytt. :)
Tänkte göra Korvstroganoff & Ris, men blanda i majs & svarta bönor i korvgrytan. :) Blev gott, till det åt jag pasta & brytbönor.

Var hos gudsonen & tog hand om honom i några timmar, det va skönt. Men ändå jobbigt. För han vet vem mitt kusinbarn var el. är, vet inte vad jag ska skriva.

Gjorde nog bort mig rejält, men jag kunde inte ljuga. Jag gjorde det nog värre, men men. Jag får väll ta konsekvenserna.

TACK för kommentarerna & kramarna.

Nu behöver jag mina vänner. Hoppas ni har tålamod & tid för mig & min sorg.

Mina tankar går nu till min kusin, hennes man & brordern.

Jag tänker inte be om ursäkt för jag skriver om detta ämne just nu. Jag har ingen här hemma som jag kan prata med. & min blogg är min borg! Så om du inte orkar läsa, ja så får väll du sluta läsa.

Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-09-07 10:23:06

Du skriver om vad du vill i din blogg, det är ju det som det finns till för. Det ska ju inte bara stå roliga saker i bloggar. I alla fall jag mår bättre om jag skriver av mig om jobbiga saker i min blogg. Det blir lite som terapi för själen och ibland behöver jag läsa vad jag själv skrivit för att kunna analysera vad jag känner och tänker.

Du vet var jag finns, gumman.

Massor av varma kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela