Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Dag 2.

Publicerad 2012-04-02 17:46:55 i Allmänt

Dag 2: bästa sommarminne.

Har igentligen många bra sommarminnen. Många som jag vill dela med mig av.
Men jag tror det blir sommaren 1996.
Jag & en vän (vi är ej vänner längre) åkte till England, Hastings på Språkresa genom EF. Nervösa 17 åringar var vi & förväntansfulla.
Hon skulle bo ensam hos en familj, & jag skulle bo ensam hos en annan familj.
Väl framme i Hastings, så fick jag bo i ett bostadshus område, hos en ensam dam på 50 +. Eileen hette hon.
Jag trivdes bra hos Eileen, fick dela rum med 2 tjejer från Italien tyvärr hade vi inte så mycket gemensamt.
Ett kvarter från mig så bodde det två tjejer som gick i samma klass som mig, jag umgicks med de. :) Stina & Anna hette de (har kontakt med de på facebook). :)
Jag var i Hastings i en månad ungefär, vi åkte på reser med klassen. Jag, min vän, Stina & Anna umgicks bra mycket så vi tog en egen resa till Eastbourne en dag kommer jag i håg.

Vi hade lektioner på engelska & svenska. Åkte till London 2 gånger under resans gång. Den ena gången vi åkte till London så fylldes Londons gator upp med folk, för drottningen fyllde 70. :) Väldigt mycket folk framför Buckingham Palace. Vi var på olika besök i London, vi var på Harrods, Piccadilly Circus & Madam Tousse (stavningen är kanske fel). Hade det trevligt, första resan till London var en rundtur, andra resan fick vi gå själva.
Kommer i håg att vissa dagar hade jag hemängtan deluxe. Längtade efter min mor, min ena bror & vännerna. Mor berättade att min bror saknade mig, för det var så tyst hemma. Jag skrev brev med några släktingar, skickade flera vykort.
Tyvärr har jag aldrig åkt tillbaka till England el. Hastings. Men jag skulle vilja göra det. :) Träffade folk från Stockholm, Gbg & andra ställen i vårt land. Hittade en tjej på facebook, men har brytit kontakten. Fick kontakt med en tjej från Sthlm, en tjej som jag verkligen tyckte om. Tyvärr vet jag inget om henne längre. :(

Tyvärr har jag inga kort, eller jo det har jag, men 1996 fanns det ju inga digitalkameror & jag har inte scannat in kort från resan. Du får ha fantasi. ;)
Ångrar mig inte att jag åkte på Språkresa, det var en resa som gjorde mig till en starkare person, fick ta eget ansvar & lärde mig misstag.
Fick tyvärr veta sen av vännen som jag åkte med, ville igentligen inte åka med mig... hon var/ är en speciell person.


Hastings

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela