Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Valborgsmässoafton

Publicerad 2012-04-30 10:07:21 i Högtider

Välkommen sista april, Valborgsmässoafton, Valborg eller "då när man tänder brasan"... tror jag har hört alla fyra alternativen...
I morgon är det 1:a maj, skönt! Hoppas på mer finare väder, så jag kan njuta. Skulle vilja ha lite picnic i det gröna, cykla långa cykelturer, gå promenader, ja lite mer underbara saker. :)

Idag ser det ut som att vi här i mellersta sverige får ett fint väder! Inte bara idag, utan veckan ut. :) Iaf enligt yr.no när jag kollade igår.

Har inga planer än så länge, pratade lite med en vän igår, vi ska höras nu idag. Vi har inte setts på lite mer än en månad, så jag skulle vilja träffa henne & hennes familj. :) Får se hur det blir.

Just ja, en liten onödig sak, men en rolig sak ändå... Igår fick min guldklimp nummer tre rita lite. Han ville inte ha teckningarna med sej hem, så jag fick de. Nu sitter de på kylen, brukar sätta upp lite konstverk där av barn. & nu är det premiär för guldklimp nummer tres konsverk. jag fick rita en brandbil, eftersom han såg en. Han ritade en elefant (en grå fläck) men det var ju i hans fantasi. :) En häst skulle jag måla sa han, det gjorde jag. Han målade över saker som jag eller brorsan ritade dit, men inte hästen & brandbilen. :) Han är nu 2 ½ år, så kul & se hans teckningar.

Nej nu ska jag ta tag i dagen, så den inte blir fel.

Ha nu en trevlig Valborgsmässoafton!! Fira med förståndet!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela