Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

En "finch" & en god gärning.

Publicerad 2012-02-28 16:49:52 i Vänner

Tjo hej! =)

Hur har Du det??

Här är allt bra. Känner mig lite mer duktig. Varför? jo en vän till mig länkade en länk till Barncancerfonden, ett barn har en cancerdiagnos, ingen som jag har hört talas om tidigare. Jag satt & läste på den, kollade hur många personer som hade skänkt bidrag. Det var många, så jag tänkte; det gör jag med.
Jag vet inte vem barnet är el. vilka föräldrarna är. Men jag skänkte ett bidrag. Bara för livet är orättvist & jag vill hjälpa Barncancerfonden.

Jag tog en "finch" (både fika & lunch), med en vän. Ja jag kan kalla henne för vän. Förut var hon en bekant. Hon & jag har samma vän. Vännen är jämgammal med mig, hon bodde i ena grannstaden förut, gick på samma gymnasie som mig. Men jag kände ej henne på den tiden. Sen när våran vän hade Bröllopsfest i en annan stad med ett Beatles coverband, så fick jag se henne, & jag tänkte; jo det är hon som är jämgammal som mig.
Sen sa vi båda när vi fick syn på varandra den kvällen; "det är ju du ju". Sen har jag träffat henne lite mer, sen fick jag vara med våran vän & hennes familj hem till vännen & fira nyår.
& nu bor hon här med sin familj. :)

Så nu umgås vi. :) Kul med nya vänner.

Vilket underbart väder vi har då (ja här i byn). Vet ju inte hur du har det. Igår kväll snöade det, men det försvann idag. Mina vårkänslor börja komma smått, ska ner till källaren & leta fram lite gympaskor & andra skor så jag slipper traska runt med vinterskorna när det är barmark ute. Vårjackan, den åker ej fram än.

Ska gå & simma med en stund tänkte jag, så jag känner mig duktig på ett annat plan med.

Ha en bra tisdag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela