Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Funderingar.

Publicerad 2012-01-03 21:53:31 i Vänner

Idag är det en månad precis till min födelsedag... nu igen tänker jag, fyllde ju nyss.
Hur mycket blir jag dårå? Hm... ja säg 30 + el. 40 -. Jag säger 40 -, det låter lite roligare än 30 +.

Nä 25 + 8 ska ni räkna ut, så får ni svaret. Men jag slutade räkna vid 25.

Funderingarna är: Hur ska jag lägga upp allt? Vad ska jag bjuda på? Vilka mer än familjen ska få komma? Hur ska tårtan vara? Jag är ingen direkt tårta fantast, så jag gör nog en enkel & inte så söt. Ska titta efter recept på nätet, Kryddburken har bra recept. Jajja, får leta.

Om inte Du kan ge mig tips på enkel, inte så söt tårta, samt bakverk.

Idag tog jag ut farmor, vi gick till hennes väninna, firade väninnan. Hon fyllde i förra veckan. Farmor, som är inne på sitt 93:e liv nu, orkar inte gå, så en rullstol är perfekt då. Så hon satt & njöt, medans jag sköt på. Väninnan bjöd på mycket gott. Farmor grät lyckotårar när jag skulle gå hem från henne. Jag gav henne en kram, tror farmor kunde somna gott nu i kväll. Eller så ligger hon & tänker på allt som hände.

Ja, det var min tisdag det.

Vad gjorde Du idag?

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2012-01-03 23:55:18

Ja, det är svårt detta vad man ska bjussa på när man fyller år. Ingen lätt historia...



Sv: Tack :) Gå in på www.designadinblogg.se/gratisdesign/

Där finns tolv sidor med olika designs som är jättelätta att fixa in i bloggen. Finns en video att kolla på hur man ska gå till väga.

Så nej, jag har inte PRO ;)



Pöss&Kram

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2012-01-04 06:51:31

När jag är en gammal farmor så hoppas jag att mina barnbarn är lika snälla som du är mot din farmor. Jag önskar att jag hade tid (prioriterade) med min farmor lika ofta som du har med din. Känns som att jag aldrig tar mig tid med henne men det känns aldrig som att dagarna räcker till mellan jobb och ungar och allt vad det är.

Kram till dig, vännen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela