Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Håller tummarna till 100 %.

Publicerad 2012-01-06 19:32:40 i Allmänt

Här är allt bra, har ej hänt så mycket nytt, lite nytt iaf.
Dagarna flyter frammåt, tack & lov för det så de inte flyts bakåt. ;)

Jag har ej gjort så mycket, igår tog jag hand om både barn & hund. Det gick bra, mamman blev glad när jag berättade allt. Hon blev glad när hon fick se att köket var fint efter matlagningen.
Mitt svar blev: "Men man ska väll städa bort efter sig". Hon tackade flera gånger, så jag måste ha väll varit duktig. Jag har så svårt & se det själv & kunna ge mig beröm.

Barnen & jag lekte en lek, jag tog fram lite olika kryddor, Svartpeppar, Salt, Aromat, Curry, Chilipeppar, Timjan, Socker, Salt & Kanel. Så fick barnen ha ögonbindel & sen fick se smaka. :) Gudsonen fick mest rätta svar.

Vi var ut med i skogen, de byggde koja. Sen tog vi en liten promenad, så de fick röra på påkarna. :)
De fick hjälpas åt själva & vispa ordning Pannkakssmeten. Lillasystern har en målarbok med recept, så gudsonen läste & jag hjälpte de lite. Sen fick de även hälla i smet & vända på pannkakorna.

Här om dagen fick jag se en status på f.b som fick mig & bli glad. Får hoppas att det blir av. Så nu håller jag tummarna till 100 %.
Tydligen så var det två i min ena paralellklass i högstadiet som hade lovat & fixa Återträff. & nu har den ena tydligen tagit tag i det. I början av Aug. är det kanske dax.
Det måste bli det första 17 års jubiliuemsfest... ha ha. Men jag är glad! Får se hur det blir.

Nä nu ska jag hämta godispåsen & tidningen, sen ska jag ha soffposition i ett tag. :)

Ha en bra fredagskväll & helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela