Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

20 år sedan...

Publicerad 2012-03-12 17:07:55 i Allmänt

Jahap så har jag avverkat första dagen på kursen, ja blev jag klokare? Svar: nej.
Min handledare blev glad för mig för jag hade planer på gång. & idag fixade jag lite av de planerna. Jag fortsätter & beta av listan en annan dag. :) Satt & diskuterade frågor med några deltagare som har gått på kursen i tre veckor, det var mindre positiva ord. Men den handledaren jag har är bra & prata med sa de. & det känns ju bra.

Blir så trött... jag bokade klipptid för länge sen, & fick nu på torsd. & idag på f.m bokade jag om tiden för jag kunde ej den tiden som jag hade innan.
& sen sa min handledare att vi är lediga från kursen en dag i veckan för eget arbete. Vad bra tänkte jag då kan jag kanske boka in en klipptid närmare (fick en om en månad) på den "lediga" dagen. Men sen sa hon: nej, ni blir inte ledig dag på onsdag, utan torsdag denna vecka... suck, så nu kunde jag igentligen på torsdag!!! :(
Suck, så i morgon när jag kommer till kursen så jag fråga om lediga dagen var på torsdag för oss alla.
Det är nästan roligt jämt...

Fick åka hem med en tjej som bor här i byn hon går på kursen med, så hon sa att jag kunde åka med henne in & hem. Det kändes bra, så jag får sova lite längre. :) Får se hur länge vi kan sällskapa. :) Hon verkade trevlig, hon är inte härifrån från början.

Jo vad hände för 20 år sedan???

Jo då blev jag riktig bybo här i byn! ;) Ja jo min barndomsby räknas till by, men barndomsbyn ligger några km utanför.
Idag för 20 år sedan flyttade mor, jag & min ena lillebror hit. Vi bodde mitt på byn i en lgh. ovanför bion. :) Lyx tyckte man, men efter ett år så var det bara jobbigt. Pga kyrkklockan, folket som satt ständigt vid Kondis (de glodde på en direkt man kom ut från porten), folk som störde på kvällar & nätter (jag var inte ute i svängen).
Efter 1 ½ år flyttade vi till ett radhus lite längre från centrum.

& så hade min farfar födelsedag idag med, han gick bort i början på 80 talet.

Nej, nu ska jag diska, intressant va'?

Kommentarer

Postat av: ENDENISE

Publicerad 2012-03-12 20:40:06

sv: tack fina du för din kommentar!

Postat av: Gaymasen

Publicerad 2012-03-13 16:59:33

Haha det är grejer det också. Inte lika spännande som grannutsikt men ändå. ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela