Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Ilandsproblem...

Publicerad 2012-03-14 10:39:23 i Allmänt

För en månad sen så bokade jag en klipptid för i morgon. Fine, veckorna rullade på & jag blev mer & mer glad för det närmade sig. :) & jag kollade på olika frisyrer på internet. :)

Sen fick jag veta att jag skulle börja på "Jobbsökarkursen", då fick jag veta att vi skulle vara där hela dagarna. Så jag tog & ringde & boka om min klipptid. Det visade sig att jag skulle få vänta till mitten av April då, för jag behövde en tid efter kl. 17.00.

Sen när min handledare kom in & då sa hon "Ni är lediga på onsdagar..." Då tänkte jag, fan då kunde jag boka klipptid till en onsdag. 3 minuter senare sa handledare "Nej, denna vecka blir ni ledig på torsdag för vi har möte"... GAAH blev det då...
Men jag hann inte med & förstå om det gällde oss nya el. de som har gått på kursen i 3 veckor. Så vi frågade handledaren igår ang. ledigheten. Då hade hon sagt torsdag & den andra handledaren sagt onsdag. Så alla fattade inte vad de menade.
Men sen förklarade de att de hade inte pratat med varandra om det... GAAH (igen).
Då kunde jag alltså ha haft min klipptid kvar från början....

I alla fall så ringde jag upp frisören & sa att nu fick veta att vi är lediga onsd. & torsd. från kursen. Så då är jag hemma. Men då hade hon ingen tid ändå för mig.
Jajja sa jag, jag får vänta en månad, men du kan höra av dig om du får återbud sa jag.
Då sa frisören: Nej, Linda, vi gör så här; "Kom till mig på torsd. innan jag öppnar så tar jag dig då". "Tack så jättemycket" svarade jag.
Frisören har kämpat med min kaluff förr, så hon vet hur mitt hår är så hon tyckte synd om mig.

Ilandsproblem deluxe va....

Så i morgon ska jag klippa av mig alla kluva toppar (som är typ hälften av allt hår känns det som) & så jag fråga henne vad hon tycker jag ska ha för frisyr. Jag har ett förslag, men ska se om hon tycker det.

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2012-03-14 13:03:00

Jag vill också klippa mig!! Börjar bli långhårig igen :S



Sv: Jag läser både svenska A och B, så det är lite att göra, men jag tycker det är kul :)

Hinner nog inte klart denna termin, men jag ska ju gå till hösten också, så det löser sig!!



Ha en toppen bra dag min vän :)

Puss & Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela