Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Lördag 26:e maj.

Publicerad 2012-05-27 22:59:30 i TV-program

MEN vilken dag & kväll det var igår!! =)

Den började med att jag tog det lugnt, åkte in till grannstaden med gudsonen, hans syster & mamman. Vi gick bland marknads stånden. Gick in på Barn - & Ungdoms festivalen, träffade Gudsonens gudfar då. :) Han spelade sen på kvällen, men det tittade vi inte på.
Vi fortsatte & gå & tittade.
Jag köpte lite gott godis & en Langos, de är ju så goda. Tog en med gräddfil, rödlök, ost & rom. Fick dåligt samvete igår sen, när jag åt ännu mer onyttigt. :( Men men får väll ta en promenad i morgon.

Vi gick till Tivolit, jag offrade & åka med Gudsonen på den störta karusellen, Twister. Jag satt & blundade & skrek "Maaaamma", "Vad har du lurat i mig, Leo?". Gudsonen (Leo), satt & sa: "Lugna ner dig, Linda!!", "Tyst!". Han skämdes över mig... han är 8 ½ år. Hihi.

Sen åkte vi & fikade med en vän till mamman, men hon blev en vän för mig med, satt där & drack kaffe & pratade om gamla minnen.

Åkte sen hem, kom hem, bytte om. Cyklade till gudsonen, hans syster & mamman igen. Vi åt & hade mys kväll framför Eurovision song contest från Baku. Jag hejjade naturligtvis på vår Loreen, men tyckte om Ryssland & Danmarks bidrag med. De var ju så söta de gummorna från Ryssland. :)
& vad bra det gick för Loreen sen då!!! Alla länder utan Italien gav oss röster!! =)
Herregud, jag rös & fällde tårar, då svt intervjuade Loreen efter direktsändningen.

Vilken tjej hon är!! Hon är klart värd vinsten!! =)

Tänk att den lilla tjejen från Västerås, född 1983 tog hem hela vinsten från Eurovision song contest. =)
Slog i genom Idol 2004, kom på fjärde plats då. Hon heter ju Lorine Talhaoui.



Loreen, när hon medverkade i Idol.



Loreen, när hon tog hem allt från igår! =)

Grattis till vinsten, Loreen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela