Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Lugnet slutade med mys!

Publicerad 2012-05-27 23:15:29 i Allmänt

Idag vakande jag lite senare, för jag somnade rätt sent i natt, pga jag kom hem sent.

Satt efter frukosten på balkongen & läste bok.
Helt plötsligt ringde det på dörren, fattade inget. Trodde att det kunde va Mr. S, men det var inte. Jag såg inte riktigt inte vem det var, såg ut som en försäljare, men sen såg jag att det var min bror (han som bor i Sthlm).
Var tvungen & klä på mig en tröja, för jag satt bara i bikiniöverdel & trosor på balkongen.
Han frågade mig om jag skulle med till mor. :)

Ja sa jag, skyndade mig & fixa till mig. Sen plockade de upp mig. Kom upp till mor, guldklimp nr. 2 såg kossorna & ville genast gå till de. Brorsan & han gick dit. Sen gick jag, brorsan, svägerskan & guldklimparna dit.
Jag klappade lite kalvar, guldklimp nr. 3 var nyfiken, ville klappa med. Förklarade lite vad kalaven åt, det låg hö på marken.
Sen gick vi närmare (på ett annat håll), sonen till bonden som äger kossorna var med & han sa att de har 140 stycken. :) Guldklimp nr. 3 ville ta med en kalv hem.
Guldklimp nr. 4 var nyfiken med. :) Svägerskan förklarade att de är från Sthlm, så barnen var tvugna & se kossorna. Ha ha. Jag berättade att guldklimp nr. 3 tyckte det luktade så illa från kossorna förra gången de var hos mor & hennes sambo så han började gråta. Ha ha, då är det illa.

Sen gick mor med guldklimp nr. 3 efter maten igen så han fick se fåren som betade i hagen, sen gick de till kossorna igen. Så hans dag blev verkligen lyckad! :)

Jag frågade om jag fick en kram av guldklimp nr. 3 innan de skulle åka, & det fick jag. Men när farmor ville ha det av honom, så sa han "Nej".

Mor fick Mors dags presenter av oss, hon fick en Apelsinplanta av brorsan & hans familj, men vi vet inte om det var riktiga apelsiner. Jag gav henne en påse Turkisk peppar, hon älskar de.

Åkte till farmor, nu på kvällskvisten med, hjälpte henne & slå in ett paket som hon ska ge till fars sambo. Hon fyller 50 på torsd. har fest nästa helg.
Jag & yngsta brorsan ska åka & fixa present till fars sambo i veckan. Jag tänkte att det är enklast om hon får en present av oss syskon, i stället för att alla fem ska köpa ngt eget.

Nä, nu ska jag ta & sova.

Hoppas din söndag var fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela