Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Icke unkande bäver fick plats i kyrkan.

Publicerad 2011-06-10 22:58:11 i Allmänt

Förlåt Chaffismorsan om jag härmar dig & ta efter dina rubriker, nu tyckte jag att jag fick till en bra rubrik. ;)

Dagen började toppen & avslutades toppen med. :)

Jag tog min blåa fara (cykel) & åkte till farmor, hon var redo & så när jag kom. Efter en liten stund fick vi tag i en rullstol så då kunde jag köra henne. Hon strålade av lycka. :) Var så härligt & se henne.

Kom upp på byn, handlade 2 stora röda rosor + brudslöja. Skrev på kort, sen rullades det upp mot kyrkan eller som vi säger här i byn; "Körka".
Far, hans sambo & storebrorsans bonusdotter fick vi se. Efter en stund kom alla 9:or tågandes. :) Alla var så fina, killarna hade svart kostym. :) Tjejerna hade olika kläder, klänningar hade de flesta.

Kom rätt så snabbt in i kyrkan, så farmor skulle få en bra plats, vi fick en bra plats. men hon såg inget. Men hörde gjorde hon, det var ju bra. En hörtalare var precis brevid oss. :) Farmor uttröck så här i kyrkan frammåt slutet:
-:"Jag gillar inte när de klappar händerna, det hör inte till. Nä, fy fan!" sa hon.
-: "Men du, svär du i kyrkan", sa jag.
-: "Ja, fy fan" sa hon igen.
Hon gillar kyrkor, & hon svär inte ofta...

Väl ute igen i värmen, alla var så glada, framför allt eleverna, de hade just slutat 9:an. :) Syrran & Nicklas (brorsans bonusson) kom fram till mig & farmor, så de fick sin ros. :) Tog foto på de med. :)

Gick därifrån sen, träffade båda mina fastrar på byn, den ena tog beslutet & ta med farmor till ett fik i byn. Så fastern & hennes väninna & farmor gick dit. Jag skulle ha lämnat farmor hemma hos henne, men nu slapp jag det. Jag skulle träffa en vän, så jag kunde ej följa med.
Handlade till vännen & min picknick. Bulgursallad, smörgås & dricka. Sen efter en stund gick vi på picknick. :) Härligt, men det blåste.
När jag var på g hem då fick jag för mig att gå hem till en annan vän & hälsa på. Hon oppererade Blindtarmen för nån vecka sen. Hon blev glad när jag kom. :)
Tack SmallThingsInLife för kaffet! :) Hoppas du är snart fit for fight! :)

I morgon ska jag hem till mina syskons mamma för lite firande för syrran. :) Tänkte inviga min nya filt innan på gräset, om nu inte det där regnet kommer (det är mer än välkommet).

Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-06-12 23:20:54

Det är bra med roliga rubriker! Tyvärr har jag torka på sådana nu för tiden. Och bloggtorka rent allmänt. Men läser din blogg, det gör jag! :)

Kram på dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela