Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Men oj...

Publicerad 2012-06-20 22:47:01 i Allmänt

I lördags skrev jag sist, finns ni kvar mina läsare? Ho ho...
 
Jag är kvar, jag lever, men har haft lite ont om tid & blogga.
Jag har börjat jobba nu! =) & det fungerar bra. Är inom äldreomsorgen, trivs bra med jobbar med dementa. Mer än så tänker jag inte utttala mig. P.g.a tystnadsplikten. Ska nu jobba in i mitten av augusti.
 
Annars då? Jorå det funkar bra med allt annat, inte med jobb. För de lyser med sin frånvaro. :( Men men jag ska sätta mig & kolla efter när jag är ledig nu snart. Jag ger inte upp, jag vill hitta ett jobb, så jag kan slippa & kanske hamna i FAS 3. För det vill jag undvika!
Min mens är tillbaka igen, den har strulat med... men det är som ett brev på posten (ja man kan skicka det än, postlådorna finns kvar). ;) fattar noll av min mens. Men jag är konstig nog lycklig att den kommer.
 
Idag tog jag min farmor ut på äventyr. Vi gick till hennes väninna, på vägen dit stannade vi på torget. Hon handlade potatis & jordgubbar. Man fick köpa fyra liter jordgubbar för 100 :-. Så vi delade, så nu har jag två liter hemma, & vad de var stora & goda. Gjorde mig en Smothie av några gubbar! =)
 
Jag använde c:a sju jordgubbar, delade de. Hällde på Vaniljyoghurt, mixade. Klart! Kalasgott!
 
Midsommar står för dörren på fredag, jag ska jobba, på dagen, sen är jag ledig resten av helgen. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Har lite funderingar, på e.m vet jag redan vad jag ska göra. Ska till min barndomsby & fira med storebrorsans familj & med mor. På kvällen tror jag att jag ska va med på samma ställe, får se. :)
 
Vad har du/ni för planer? :)
 
Nej, nu ska jag ta & kolla lite efter kläder, sen ska jag sova. :)
 
Ha det skönt! & om jag inte skriver igen före midsommar, så får du ha en kalastrevlig midsommar! =) Tänk på det där med alkoholen, den förstör med än vad du kan tro! Barnen lider mest! En vit högtidsdag/afton är det bästa!
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela