Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

PUST!!

Publicerad 2012-06-25 19:48:21 i Allmänt

Så ja, nu kan jag andas ut helt!
När jag har jobbat så här på sommaren i den andra kommunen så har det krånglat med busstiderna på helgerna. Jag kan inte komma in el. hem. Jag är körkortslös (fortfarande). & varje sommar blir jag orolig.
För två år sedan & förra året fick jag vara "inneboende" hos en vän. I år kunde jag inte sova hos henne för hon har blivit sambos.
Men för någon timme sen, så ordnades allt för mig! =) Ska nu få sova hos gudsonens morfar & hans fru. Känns bra, vet var de bor & så. Även om jag får gå en bit till & från jobbet, men det gör mig inget. Hellre att jag får gå en bit än att ta taxi hem el. boka hotell el. vandrarhem.
Men nu ska jag försöka ringa på lägenheter i grannstaden. För jag vill jobba mer i höst inom vård -och omsorg & inom Särskolan. Fick ett nummer till en hyresvärd igår, så jag ska ringa i morgon. :)
 
Till en annan irriterad grej...
Var in på apoteket här i byn idag efter jobbet. De hade strul med registreringen av receptbelagda varor de kunde inte registrera varorna, eller jo det kunde de, men det tog lång tid. & helt plötsligt säger kassörskan "är det någon som inte ska handla på recept, så kan ni komma före". Jag hade inga recept belagda varor, så jag började gå frammåt. Nej självklart ska en äldre herre fram & testa om han kan betala sina receptbelagda varor ändå... SUCK... Varför testa, när han såg att kunden innan fick vänta länge för att köpet skulle kunna gå igenom... kassörskan frågade honom sen om han var tvungen & ha sina varor idag. "Nej", svarade han då...
Undra om man blir så sniken el. vad jag ska skriva när man blir äldre...
Om jag blir sådan, så hoppas jag att någon yngre säger till mig.
 
& så har regnet hittat tillbaka med, roligt. Nej, inte det minsta. Ända till torsdag ska det regna tydligen. :(
& så kunde jag inte byta med någon på jobbet heller, så Guldklimp nr. fyra får inte sitt paket av mig på lörd. han blir ett år då. & mor, jag, storebrorsan & hans barn skulle åka & fira guldklimp nr. fyra.
Jag ska nu jobba helgen, jajja lika bra så jag får pengar sen. :)
Det blir min första jobbhelg på sommaren, känns bra. :) 18 timmar ska jag jobba totalt. :)
 
Inga getingar har synts till idag, vilket jag jublar för. Men jag tror att de håller sig borta när det är regnigt ute. & det blåser rätt mycket med. Ringde hyresvärden ang. detta iaf, & de skulle maila ett företag som kommer & bekämpar getingar. För jag vill att de kollar så inga andra bon är byggda. :) Så de kommer väll, när vet jag inte.
 
Något annat nytt har inte hänt.
Nu ska jag mysa ner i soffan framför "Lotta på Liseberg". & i morgon börjar "Allsång på Skansen". :)
Men nästa vecka kommer Ernst igen! :)
 
Ha det bäst mina fina läsare.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-06-26 22:34:59

Tack för din fina kommentar Linda! ;) Du är alltid lika gullig i det du skriver!

Vad skönt att det ordnat sig med boende då du behöver så du slipper pendla på onödiga sätt!

Kram kram

Postat av: Linda Engman

Publicerad 2012-06-26 23:28:52

Mia: tack för din kommentar. Skrev genom Word Fued, men du får en här med. ;)
Kram

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-06-29 09:48:21

Skönt att det fixat sig!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela