Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Utelämnad.

Publicerad 2012-06-13 20:11:00 i Arbete

Här har du mig igen. :) En tjej med mer erfarenheter, lycka & vatten i örat... det sistnämnda är bra irriterande. :(
Har haft så sen igår morse... idag har det låtit mest.

Idag var jag på Lyftteknik kurs (har sagt detta till några), & två av de sa: "Va, luftteknik, vad är det?"...

När man är i en lift, så är man ganska så utelämnad. Jag fick prova & bli upplyft från golvet med en golvlyft. Det kändes lite äckligt, dels för man ser lyften uppifrån, sen inte se hur det är, man bara känner. När man är i luften så känns det som att man ska trilla ur skynket, men det gör man inte.
Det är nyttigt & göra så, får så känner säkert en brukare sig. & sen är det lite roligt med. :)
Vi provade på manuella flytt med, vet hur man ska göra, men det är bara bra & friska upp minnet. :)

På e.m hade vi info. möte om semestervikariatet. :) När jag skulle in på mötet, så gick jag till ett rum, där inne satt det några & jag frågade. En av de som satt där inne, var en gammal kollega sen jag jobbade här i kommunen (på ett korttidsboende för barn & ungdomar med funktionshinder). Hon ska jobba på samma ställe som mig, fast hon är Sjuksköterska. :) Roligt!! :) Jag gillade/gillar henne massor.

Sen gick jag mot stan, hittade på ett par gympaskor på Din Sko. Kalasbra skor, det är bara att sticka ner fötterna, inga snören behövs knyta el. kardborrar heller. Kan ta ett foto på de, så får du se. :) Förökte leta reda på de på Dinsko.se men hittade de ej.

Nä, nu ska jag ta & se om det är något bra på Tv.

Ha det fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela