Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Springande boxer

Publicerad 2011-08-03 00:29:44 i Allmänt

Kom på att jag har inte skrivit ett ordentligt inlägg idag (tisd.) ja jag har inte skrivit ordentligt sen kanske före söndagen.
Jajja. Nu kommer ett inlägg.

Allt är bra här, jag jobbar mest, har tre veckor kvar på schemat. Sen vet jag faktiskt inte vad som sker, ska boka in ett möte med Syon på skolan här, så får jag se vad hon tycker. Jag har inte lust & plugga. Det står i halsen på det ämnet. Blir lätt så när man har läst 5 år på komvux utan paus. Fatta FEM år har jag pluggat!! Shit, tyckte det va nyss jag började... men men åren forsar fram som Nigara fallet. Men jag får se vad syon tycker, måste få ha något & göra. Ska anmäla mig som vikarie med.

Idag var jag på A.f (Arbetsförmedlingen) & prata lite, ska få gå på Aktivitetsgarantin nu när jag har slut på A-kassa dagar. Får se vad det innebär, har ingen aning, ska på info. möte om två veckor.

Festen i lörd. var trevlig, vi fick välkomst drink, sen åt vi. Pajer, grillat kött, sallad, bröd allt var supergott. :) Efter maten gick vi på en Tipspromenad om storebror, 10 frågor var det, jag fick i hop 7 rätt. :) Tyvärr hörde jag inte alla svar sen. Men men skit samma jag känner min storebror. :) Vår syssling vann alltihop (sysslingen hade en turdag, han vann Traktortävlingen på dagen). Ja det var Traktortävling på dagen, det innebär att både kvinnor & män får ställa upp & köra traktor & vagn i en bana som är gjord. Sen ska man köra på tid & ha så få tilllägg. För det sitter en planka på vagnen & banan är inte lika stor på alla ställen.

Festen fortsatte & alla hade det trevligt. :) Festen slutade 04.00 för min del. Somnade 04.30 tror jag, jag var rätt mör i söndags. Men men jag hade det trevligt. :) Tyvärr var det lite tjafs & bråk. Men men sånt är ju alltid på fester. Alltid är det någon/några som ska ställa till problem. Det hände mig lite håneri (eller vad man kan kalla det) men jag sa i från på en gång & det märkte personen så han gav upp med mig. Men tyvärr fortsatte han på nästa svaga person. Tillslut blev personen hemskickad så han fick en känga på en gång!! =) Rätt!! Han ska fan få veta att han är dum i huvudet när han dricker alkohol.

Tänk att folk kan ändra sin peronlighet totalt när den får i sig alkohol. Nä nästa gång personen hånar mig så biter jag i från på en gång. Ber han mig dra åt helvete, ja då säger jag: Ja, det kan jag! Å du behöver aldrig mer se mig!! & det menar jag nu, för nu har jag tröttnat på hans håneri. Jag har massa andra personer runt mig så jag behöver inte han i min närhet. Så är det! Nu får det f*n va nog!

Sådär nu skrev jag av mig lite.

Idag (tisd.) efter A.f så träffade jag en vän, vi tog en promenad med hennes boxer. Han var som en liten kalv som fick springa ut årets första bete. :) Så mycket spring i benen... var en rolig syn. :) Han är så jäkla go med. :) Efter promenaden gick vi till henne, hade tur, fick både lunch & kaffe. :)

Ja, just ja, i lörd. på dagen hjälpte jag min fars sambo & hennes syster. De har tagit över en Cateringsfirma här i byn. & i lörd. behövde de hjälp. Jag fick jobba där från c.a 08.30 - 14.00. Jag stod & stekte Pannbiffar, brynte köttfärs & stekte pannkakor (8 liter smet). Jag fick lock för ena örat till slut för fläkten surrade hela tiden i öronen. Men det var roligt & hjälpa till. :) De får köra ut 300 st. pannkakor varannan dag till ett café + en massa Pannbiff med, så vi gjorde 300 st. pannkakor, 16 liter smet, så när jag & bonusmamman stack hem så stekte hennes syster 8 liter smet igen. De gjorde pajer till brorsans fest med samt Smörgåstårta. När jag hade duschat & tagit på mig nya kläder så kände jag hur min BH luktade mat...  

Efter att jag var hos vännen gick jag hem & diskade, sen stack jag & jobba. :)
Nu är jag ledig i 2 ½ dagar. Sen jobbar jag min första & sista helg för sommaren, det ska nog gå bra, för jag ska jobba med bra kollegor. :)

Nä nu ska jag ta & lägga mig & läsa nya Amelia som dimpade ner i mitt brevinkast.

Ha det bäst mina läsare! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela