Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

En liten rad till.

Publicerad 2011-06-25 22:01:21 i Fest/Kalas

Min Midsommarafton 2011:
Började att jag tvättade kläder på f.m.

Åkte sen till min barndomsby med mor. Vi var hos storebrorsan & hans familj (de bor i mitt barndomshem). Efter en stund gick vi till Dansbanan.
Där fylldes det på med folk. En del nya & en del gamla. Brandomsvänner med sina famlijer. Roligt & träffa de. :)

Efter en stund restes Midsommarstången & barn & vuxa gick upp & dansade. :)
Efter dansen så ställde äldsta brorsdottern & hennes två kompisar sig på scenen & sjöng inför alla, kanske 60 stycken om inte fler. :) Sången handlade om jorden att vi ska vara rädda om den för barnen ska leva på den efter att vi äldre ska försvinna.
Tyckte de sjöng fint & att de kanske gav de vuxna en tankeställare. :)

Glass, jordgubbar & smultron & kaffe fikade vi på. :) Gott.

& jag lilla jag, jag som brukar ha kameran med mig överallt & ingenstans GLÖMDE den hemma.... smart Rocktjejen smart! Som tur tog jag bilder med mors kamera igår & hon ska maila mig bilderna. :)

Åkte hem efter en stund. Kom hem, fixade ordning mat & sen gick jag mot ett par vänner & där åt vi & firade Midsommar. :) Trevligt!
Kom hem runt halv 2 i natt.

Idag var jag hos min gudsons familj en stund, kom hem & grillade. Åt LCHF mat typ. Grillat kött & grillade Majskolvar & sallad & beasås. Ända som var inte LCHF var Rädisorna i salladen.

Nu äter jag Fruktsallad. :)
Ska strax gå mot ena lokala stället, en tjej ska sjunga där. :)

Har du lagt märke att jag har lagt till en rad uppe vid min Bloggbeskrivning??

Den lyder: "En blogg som handlar om mig & min vardag. Den ända bloggen som du behöver, igentligen" ;)

Ha ha vill bara busa lite & ha en liten ego kick. :)

Hoppas Din Midsommarafton var bra & trevlig.

Tjipp tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela