Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vila i frid

Publicerad 2011-06-04 22:25:22 i Fest/Kalas

Kanske inte så rolig rubrik, men du kommer att förstå om en stund.

Promenaden till bror gick bra, men jag var nära på & dö flera gånger pga värmen... kom iaf fram. Innan jag började gå så mötte jag på min ena bror & hans familj på byn de hade vart där i 5 min. max innan jag kom. Så det var roligt & träffa Fabian. :) Vi åt glass sen gick jag ut.

Efter en stund gick vi till far & hans sambo. Var en trevlig kväll där, god mat (grillat kött, potatisgratäng, sallad, olika såser). Fick leka lekar, mitt lag kom på tredje plats... sist med andra ord. Vi fick leta efter olika saker först på baksidan av huset (skulle leta på 2 kaffefilter, 1 strumpa & 1 myra). Sen fick vi suga vatten genom sugrör, efter det fick en i lagen montera i hop en Rockring & sen rocka med den. Efter det fick vi ställa oss i lagen, & fick olika nummer på ryggarna, & så skulle vi ställa oss i nummerordning, fick inte prata med varandra.

Kom hem runt 01.00. :)

Idag har jag vart hemma & solat, njöt verkligen. Nu i kväll kom grannen tilllika vännen upp & vi grillade & åt i hop. Kollektivätning. :) Det var helt vindstilla då fick vi för oss & ta en promenad. Men tre minuter senare vi hade bestämt oss kom blåsten... Hm... Vi tog en promenad. 

Ja igår avled James Arness, 88 år gammal. Han är mest berömd för oss svenskar som Zebulon "Zeb" Macahan. 
Han var en favorit för mig i serien. 

Vila i frid. 

 http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article13127106.ab (artikel från Aftonbladet).

                                                                                                                                                                                                                                             
James som "Zeb Macahan"

        
James Arness 2011.                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela