Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Ett jobbigt beslut.

Publicerad 2011-09-18 00:09:47 i Jobbiga saker

Igår fred. hade jag mitt kusinbarn i tankarna hela dagen, jag smygkollade på klockan på jobbet för att ha koll på tiden liksom. Kände hur det tog på mig, men jag bet i hop & försökta tänka på annat. Men föll tillbaka i samma tanke. När klockan var 11.00 så visste jag att begravningen hade börjat & mina tankar var flera.

Sen va det fullt upp på jobbet med disk, så då diskade jag & bara tänkte att jag inte skulle stressa utan jobba effektivt. Blev avbytt från diskningen, så jag tog & torka av bord, serveringsvagnen i matsalen. Sopade av golvet & skurade det med. Det va skönt & kunna gå där & tänka olika tankar.

Efter jobbet åkte jag hem, duschade. Sen tog jag ett jobbigt beslut, jag ville gå till kyrkogården & se om det fanns blommor för kusinbarnet. När jag va på g dit, så höll jag mig sansad. När jag kom närmare fick jag se ett grabbgäng i svara kostymer. Det var kusinbarnets vänner.

Jag avböjde & tog en promenad. Sen gick jag tillbaka till kyrkogården, även om det tog emot mig, men jag ville liksom ha ett avslut. Gud va blommor det var, & efter en stund fick jag se att blommorna låg, så det bildade ett hjärta. & det stod ljus omkring, så jag kan tänka mig att det var fint på kvällen när det var mörkt.
Jag läste på korten. En bukett var från hans vänner, det stod grabbarna på bandet. & efter en liten stund fick jag se att det var gula & svarta blommor i den buketten. Fattade noll, men kom på att kusinbarnet höll på AIK. Så jag fick upp ögonen medans jag stod där.

Det var skitjobbigt, men jag ville ha ett avslut. Jag vet inte i skrivande stund hur han ska ligga sen, om det blir i Minneslunden, eller om det blir en Gravsten eller om det blir i Asklunden.

Idag lördag har jag inte gjort ett dugg. Jag vilade mina fötter & höfter. & jag känner ingen värk. Så det va skönt & vila kroppen idag. Satt på balkongen i solen & drack kaffe. Lovely!

Gjorde en ny paj i kväll med, som jag gjorde på jobbet i torsd. men jag misslyckades... jajja får testa det en annan gång får se.

Spelar det någon roll om man har mjölkfritt margarin i pajdegen? Eller måste man ha vanligt margarin? Hela pajen var liksom simmig, som att äggstanningen inte hade stelnat. Hade pajen inne över en timme, i 200 - 225 grader.

Om du kan svara på det, så vore jag glad.

Nä nu ska jag sova. Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela