Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Tror...

Publicerad 2012-06-05 00:26:57 i Allmänt

att de två barn som jag pussade godnatt på i kväll (ja jag vet att klockan är efter 00.00) kommer att trivas bra i sitt nya hem. Mamman bor där med & så har de sällskap av två hamstrar med.

Jag sa att jag älskar de, fick samma svar tillbaks. Känns bra i hjärtat. Halva hjärtat är lagat nu, nu skriker det lite efter mina yngsta guldklimpar. Men jag tror att jag får träffa de i helgen som kommer.

Har jag sagt att min yngsta bror tar studenten?? Va? Ja han gör det, nu på fredag! Han den "lillskiten" som föddes när jag gick i årskurs sju. Han som fick sina äldre syskon som idoler, han som rymde från sin förskola med två andra kompisar (han var då runt 4 år) till sitt hem för att visa sin koja för kompisarna, han som hade en idol som var vän med storebrorsan (direkt när han fick se den killen, så sprang han fort fram, slängde sig om honom & kramade.

Nu är han 19 år, 1,95 lång, 47 i skostorlek. Spelar innebandy med ena herrlaget. Är rätt duktig med.
Nu tar han studenten från Energiprogrammet, han ska jobba som Rörmokare sen. Men först ska han gå lärling i två år. Jobb har han fått med, han blir inte arbetslös (som sin storasyster)... nä han börjar på måndag! :)
Roligt för honom.

Hittade en rolig bild på honom på f.b. :) Den som han är med sin baltjej.



Fr.V: Brorsan & hans baltjej (från i år). Brorsan på plan (från i år med). Brorsan & syrran (måste ha varit runt 1998), brorsan (1999).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela