Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Kanske

Publicerad 2012-03-28 11:10:45 i Allmänt

Bäst & skriva ett inlägg, inte bara lägga upp bra musikklipp. ;)

Här är allt bra, även jag känner lite negativ av mig, men jag försöker inte lasta över det på någon. För jag vill inte dra ner er andra i det.
Vad min negativtet beror på är några saker nu. Den ena saken är kursen, jag känner att jag får inget ut av den. MIn handledare är inte av de bästa som jag har haft. Ska inte skriva ut om henne.
Men handledarna har upplagt för veckorna, men sen tror jag att de tycker att det är mindre roligt så då struntar de i det. :( & vi "elever" blir drabbade.
I måndags kom det en ny grupp, hela den gruppen hade sura miner & det stank negativtet av de. Min grupp var likadan, men man måste försöka se positivt än då.
Min grupp sitter i hop med en annan grupp som har varit där i 6 veckor, & nästa vecka ska de börja gå en dag i veckan. Så då försvinner de, förhoppningsvis får vi hamna med de andra som kom in samtidigt som mig (vi delades upp i 2 grupper).

Idag är jag ledig, handledaren gav oss ingen uppgift, men jag vet vad jag har & göra ändå. Kan erkänna att jag har sökt jobb nu, denna vecka 2 jobb. & nu finns det inga jobb i mina 3 närmaste län. Eller jo det finns, men en som mig som inte har körkort är det omöjligt & kunna ta mig dit om jag skulle få jobbet.

Satt & läste om en utbildning som Arbetsförmedlingen har, den ligger i samma stad som kursen är i & utbildningen riktar sig mot Handel & service. & jag är lite intresserad. Men får se, vet inte om jag är redo för skolbänken igen. Utbildningen är c:a 8 veckor, det skulle nog ge mig mer, men samtidigt går jag & väntar på att de där cheferna ska höra av sig. Bör nog höra av mig till de.

Idag ska jag träffa en vän som jag inte har pratat på länge med. :) Längtar! Vi ska ses & fika. Tänkte ta med kameran, så får ni läsare se hur träffen blev. Tror att vännen inte vill va med på bild.

Annars har det inte hänt så mycket, det är rätt så "dött" här. Även om våren står nu utanför dörren & fönstrerna. :) I söndags såg jag Blåsippor!! =) "Va, redan" tänkte jag.

Ett säkert vårtecken. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela