Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Födelsedag!

Publicerad 2012-05-28 11:41:56 i Födelsedag

Nej, inte min. Utan en väns.
Hon är en underbar tjej, vi har kanske kännt varandra i snart 10 år, kommer ej i håg riktigt. Vi har pratat om hur vi lärde känna varandra, men ingen av oss har ett riktigt svar på det.
Jag kommer i håg att hon ville bjuda mig på en öl på ena stället här i byn för en massa årsedan. Jag sa: "Tack, det var snällt. Även om det var samma kön av oss två, det hade vart trevligt om det hade varit det motsatta könet". Men jag blev glad att hon gjorde det, tror det blev inkörsporten till vår vänskap.
Träffade henne sen på en Tjejfest (samma tjejfest som anordnas varje år på våren, fast detta hände kanske för sju el. åtta år sedan). Hon flyttade söder ut med sin familj, bodde där i några år, sen kom hon tillbaka med familjen & har sen bott här.
Hon jobbar som Lastbilschafför & har tre fina barn, en fin (vad jag menar med det är att han är snäll) (numera fästman, de förlovade sig i helgen) sambo & en fin hund.

Hon har en blogg, & när man läser den får man en massa tankeställare, positiva berättelser & inlägg.
Denna tjej gör mig glad, hon är en glad tjej & strålar som en sol varje dag! Även om det är grått & trist ute. & även om det är kallt & jävligt ute med.

Vad hon fyller, avslöjar jag ej, det ska man inte göra med en kvinna. :)

Ett stort GRATTIS till dig min vän! Love you!



Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2012-05-28 13:01:13

Tack min vän för gratulationer och fina ord! Love u 2 KRAM!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela