Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Födelsedagsbarn!

Publicerad 2011-08-31 12:42:20 i Födelsedag

Barn & barn, hon fyller 30 idag! Vem? Jo min vän som jag har kännt i lika många år. =)

Hon & jag växte upp tillsammans på landet lite utanför byn som vi båda bor i idag. Vi bodde grannar från hon var nyfödd & jag var 2 ½ år. Husen låg 50 m från varandra. Dessa 50 m sprang vi, cyklade, gick & busade på.
Vi två lekte med alla som bodde där ute, alla var med alla. & vad roligt vi hade! =) Vi var närmare 30 barn & ungdomar som lekte tillsammans. Ett riktigt barnställe.

Vi var inte som våra klasskompisar, de ville utforska byn lite. Vi som bodde där höll oss därute, vi var på äventyr, byggde kojor i träd, gick bland bäcken & gärden. Vi tältade & sov mkt i en annan kompis "lillstuga" som den kallades. Det var en liten friggebod. Vi umgicks & vi smög på grannars hus & skrämde de.

Vi tog hand om en grannes bagge & vi hade honom i vännens "stall", det var inget stall, men vännen skaffde sig en häst senare & då blev det ett stall.
Kan inte skriva här vad vi gjorde, för vi gjorde en massa saker. Kommer ej i håg allt.

Vi tog bussen in till grannstaden & utforskade där med, det var skoj, första gångerna som man var ensam i en större stad utan sina föräldrar. 

Vännen hade en vit häst (hon har nyss lämnat bort honom) hon & en kompis till henne var ute & red i byn som vi bodde i. Mednas de var ute & red som hände det en olycka. Vännen fick en hov rakt i ansiktet & det var nära tinningen & ögat. Hon åkte in till sjukhuset, oprerades. & jag var i skolan när hon låg på sjukhuset & var riktigt orolig, för det handlade om liv el. död. Det var en mycket allvarlig olycka. Jag tror jag inte har berättat det för vännen. Men jag var så orolig så jag kunde inte koncentrera mig på lektionerna. Jga kommer i håg att jag pratade med en klasskompis till mig i skolan (som vet vem vännen är med & hon höll på med hästar med själv). Så hon stöttade mig. :)
Jag tror jag var in på sjukhuset & hälsade på, kommer ej i håg så mycket.

Vännen tyckte att musik var spännande, hon skapade ett band tillsammns två andra tjejer, de hette Ovarium. Vännen spelade trummor & de fick lite spelningar. :) De släppte en skiva med, men tyvärr den har jag ej. Så jag kan ej skriva om det var många el. få låtar på den. 

Vännen träffade sin sambo på det stället som de repade på. Slussen kallas det stället där repade många band & där hade de fester & spelningar. :) 

För 4½ år sen fick vännen & hennes sambo (som är en gammal klasskompis till mig) sitt första barn, det blev en son. Två år senare fick de sitt andra barn, som blev en dotter. Nu säger barnen "Min ....." när jag kommer dit & hälsar på. För någon vecka sen sa vännen, "nä det är min ..... för vi lekte i hop när vi var 3 & 4 år". Barnen blev lite tysta, men dottern ropade "Min ....." när jag kom dit i lördags. :) 

Vilka goa & fina barn de har skapat med. 

Idag ska vännen & en bekant till mig springa Blodomloppet, jag håller tummarna att de kommer på en bra placering. 

GRATTIS LINA PÅ DIN 30 ÅRS DAG!! =)  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela