Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Modet flög i väg. Men humöret stannade.

Publicerad 2011-08-28 23:20:07 i Fest/Kalas

Igår hade min äldsta vän 30 års fest hemma hos sig. Hon & hennes sambo hade fixat & gjort fint i tältet som de hade hyrt av sambons jobbarkompis.

De hade ställt upp borden i mindre grupper så man kunde välja vilka man ville sitta med. Jag satte mig med en gammal paralellklasskompis sen låg - mellan & högstadiet, en bekant & värdparet & vännens bror.
Vi satt & pratade om allt möjligt. Hade det riktigt trevligt.

De som kom var nära vänner & familjemedlemmar till vännen & vännens sambo. Jag kände igen alla. :) Några av gästerna hade sina barn med, & de lekte & stod i mest. :)

Vi fick grilla våra egna grillspett, de hade fixat ordnng Fläskkött, kyckling & grönsaksspett, de fick man grilla själv + Halloumiost. Sen fick man ta sallad, potatissallad, Purjolök & Feta Ost paj, lite olika såser. & allt var supergott!! =)
Till fikat serverades det Kladdkaka, i en av de var det Mint i. & det var gott med. Senare på kvällen kom snacket fram, chips & dipp. :)

Sambon hade kört till Linköping för att köpa en liten bar + 2 barstolar som de hade i ett hörn i tältet. Sambon stod där hela kvällen & serverade oss gäster olika drycker. :)

Tiden gick & gick. Jag tvekade om jag skulle dra till öltältet som var vid campingen för att möta upp andra vänner, men insåg att jag skulle få betala 100 :- för att vara där i en timme el. två timmar. Tyckte det inte var värt. Så jag stannade hos vännen. Vi kom överrens att det var ju mycket bättre, för där i tältet rymdes det många & vi slapp trängas, barmannen var trevligare, & drycken var gratis! =) Så jag dissade årets byfest som stort sett alla andra bybor var på. Jag är en person som inte vill göra som alla andra... ha ha.
Nä men jag ville stanna hos vännen för hennes fest var rolig! & det var trevligt & träffa vänner & bekanta som jag inte har sett på många år (några av de).
Lina, vännen hade gjort en myshörna i tältet med, 2 sköna fåtöljer med ett litet bord i mellan, den hörnan utnjyttades flitigt. :)

Jag skrev ett brev/tal till vännen som jag helst kanske velat läst upp för alla, men det var för några gäster så jag skulle fått stått där framme & blivit röd i ansiktet (lika röd som en tomat). & jag kan se den bilden framför mig, & jag ville undvika det. Vännen sa att det gjorde inget, hon läste brevet, likaså några till. & jag fick beröm för det. Minnen dök upp på vännens näthinna. & skratt med. På brevet hade jag satt fast 2 fotografier, ett på henne när hon var tonåring & ett när hon & jag låg på köksgolvet i mitt barndomshem & var runt 3 & 5 år. :)

Hon fick en tekanna, en temugg, en tesil (på änden satt det fast en liten minityr tekanna), lösviktste (grönt te, hette Lira Lina), ett ljus, en slickepott, en kökshandduk, en kantarellspåse & en brytbönspåse. Hon blev glad för alla presenter. Jag sa att de värdefullaste presenterna hon fick låg i hennes kyl som var i tältet (det var kantarell & brytböns påsarna). Hon fick några fotografier på henne sen hon var barn, tonåring & vuxen).

Jag skulle åka hemmet runt 02.00 el. 03.00, men då kom det värsta Åskvädret & regnet. Lina & jag & en till stod & tittade på blixtrana det var magiskt, de lyste liksom upp himmlen. Helt faschinerande!! Sen kom regnet & vi satt i tältet & myste. Sen gick vi in, men då slutade det regna & jag cyklade hem, så jag var hemma 04.30...

TACK ännu en gång Lina för jag fick komma på din fest! Det var en av de roligaste festerna jag har varit på! =)

Idag söndag var det segt, trött men inget mer. På e.m åkte jag & mor ut till storebrorsans familj. Svägerskan fyller i morgon, men vi firade henne idag. Hon fick skrubbvantar, mascara, nagellack & ett ljus av mig. Hon blev glad för det. Vi fick leka leken "Leta nyckel" i stället "Gömma nyckel". Storebrorsan skulle åka & jobba, men jobbnyckeln hade kommit bort. & brorsans bonusbarn sa att brorsdöttarna hade haft den, men båda två nekade... men den yngre klättrade upp på teveskåpet & sa "den kan vara här, tror jag"... men sen stack hon i väg... hm hur ska man tolka det. Sen skojade brorsan med de & sa "Hämta fram nyckeln nu!". Båda sa "Jag vet inte var den är, jag har inte sett den"...
Jag vet inte om de har hittat den. Vi letade fågel, mittimellan & fisk... jag kände i blomkrukorna med. Brorsan kunde låna nyckel av deras granne, men ändå liksom.

Medans vi var där & fikade så ringde fars sambo till svägerskan. Hon & hennes mamma var på IKEA (& det ikea varuhuset är nybyggt & är skitstort & stor omgivning till. Så de hade gått & letat efter bilen i en halvtimme, sen kom de på att de ställde bilen på andra sidan av varuhuset... ha ha. Jag har ej varit där än, så jag kanske ska vara tyst...

& min nya mobiltelefon fungerar toppen bra! & jag kallar den redan för min älskling! =) Jag kan facebooka, twittra, föra över bilder till datorn, MP3:a, & ja mycket mer... ha ha tänker du nu säkert eller REDAN... Och säger jag då, jag har haft min andra telefon sen 2006, & med den kunde jag ringa, sms/mms:a, radio funktion. Men den har krånglat närmare 20 gånger med... men men den var min älsklingstelefon!
Mor hade stickat ett fodral till min nya älskling, men ska sticka nytt igen för jag vill ha ett stängningsbart lock med tryckknapp på.

Oj vilket inlägg, men insåg att detta inlägg kunde bli en roman. Men men nu har du fått vetat vad jag har gjort under helgen.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-08-31 12:27:34

Tackar Linda för dem fina orden.

Ja, visst var det skoj, synd att man inte fyller jämnt varje år ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela